Are o companie viitor cu un leadership fara viziune? Iata ce spun studiile
leadershipviziune manageriala
Cat de mult conteaza leadershipul? Dar viziunea? Lider este cu adevarat cel care are o viziune clara, se identifica cu aceasta si ii integreaza pe oamenii din echipa sa in povestea pe care viziunea o spune, afirma specialistii.
Un studiu al Development Dimensions International a masurat care sunt principalele abilitati ale liderului: gandirea independenta (30% la nivel global, 42% la liderii de business din Europa), gandirea strategica si creativa (20% la nivel global vs. 23% in Europa), capacitatea de a se conduce pe sine si pe ceilalti (16% vs. 23%), planificarea si anticiparea (16% vs. 15%), conform
news24.ro.
Oamenii nu sunt condusi de analize si planuri, ci de lumina in care este proiectat viitorul. Ori viziunea este lumina colorata de valorile, convingerile si competentele liderului de a-i inspira pe oameni. Aceasta lumina se propaga in intreaga organizatie, de la top management pana la angajatii din prima linie a companiei.
Prin viziune liderul exprima potentialul pe care compania il are ca sa-si atinga obiectivele formulate in strategie. Acesta identifica idei noi, are capacitatea de a prevedea conversia lor pe piata cu rezultate in business sau este cel care reasambleaza elementele deja existente ale realitatii (procese, sisteme de organizare) si formuleaza viitorul dorit spre care compania se indreapta.
Mai mult, aptitudinile de comunicare sunt decisive. Este important ca liderul sa transforme ideile pe care le are in imagini si povesti care sa cupleze motivatia oamenilor. Ca sa convinga si sa inspire oamenii din companie, comunicarea liderului trebuie sa provoace fara sa descurajeze; ideile trebuie sa fie logice fara a fi mecanice si sa fie realizabile fara a fi facile. Adica povestea viziunii de afaceri trebuie sa comunice scopul pozitiv si sa contina suspansul implinirii acestuia, ca sa-i angajeze emotional pe oameni.
Sublinierea directiei spre care se indreapta compania, valorificarea potentialului echipelor cand lucreaza impreuna, alinierea strategiei, a indicatorilor de performanta, a sistemelor de recompensa si de promovare sunt vitale pentru realizarea viziunii.