Cea mai importanta intrebare inainte de a va lansa in afaceri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cea mai importanta intrebare inainte de a va lansa in afaceri Cea mai importanta intrebare inainte de a va lansa in afaceri
de Mihai Balescu la 26 Dec. 2017 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
idei de afaceriutilitatea produsuluistudiu de piata

Ca intreprinzator aflat la inceput, entuziasmat de produsul/serviciul dvs., va puneti o intrebare simpla: "Oare se va vinde?". Este insa o intrebare neadecvata si fara nicio relevanta, o simpla ghicitoare. De unde sa stiti daca se va vinde? Nu stiti. Intrebarea corecta e alta si, inainte de a o enunta, sa analizam urmatoarea situatie:

Primele aparate foto digitale, aparute in urma cu vreo 20 ani, au simplificat enorm procesul de obtinere a unor imagini de calitate, ca urmare, multi au fost de parere ca ele vor da lovitura din punct de vedere comercial.

Totusi, in anii imediat urmatori vanzarile cele mai consistente le-au inregistrat nu aparatele foto digitale, ci camerele foto incorporate in telefoanele mobile, care insa nu aveau nici pe departe o rezolutie multumitoare.

Asadar, produse mai slabe calitativ s-au impus atunci in fata celor cu adevarat performante, desi preturile erau aproximativ egale, si acest lucru a parut sa contrazica o regula de baza in afaceri, care spune ca intotdeauna elementul care primeaza e calitatea produsului/serviciului.


Explicatia pentru aceasta situatie a devenit insa evidenta cand s-a observat cine erau cumparatorii. Era vorba despre fotografi amatori, nu foarte interesati de calitatea imaginilor, care urmareau in principal, doua lucruri: 1) sa faca rapid fotografii, oriunde s-ar afla, si 2) sa le trimita rapid familiei si prietenilor.

Si ce putea fi mai potrivit pentru ei decat o camera foto incorporata in telefonul mobil (aflat mereu la indemana) si care sa ofere imagini cu o rezolutie scazuta, usor de distribuit electronic?

Situatia expusa mai sus atrage atentia asupra unei probleme cu care multi inovatori se confrunta: ei se concentreaza pe produs, cautand sa il imbunatateasca permanent si sa ii adauge tot felul de caracteristici si functii noi, in loc sa se concentreze pe client si sa incerce sa afle ce doreste acesta, de fapt.

E complicat sa aflati pretentiile unui client, potential sau deja existent? Nici pomeneala! Nu trebuie decat sa il intrebati ce vrea. Iar ca sa va puteti face o idee generala, nu trebuie sa discutati cu mai mult de 30 de clienti (chiar mai putini daca aveti o afacere business-to-business, adica o afacere in care produsul dvs. se adreseaza unor firme, nu unor persoane fizice).

De asemenea, este indicat sa observati oamenii in timp ce folosesc produsul sau in timp ce se hotarasc ce tip de produs sa cumpere. La fel, efortul e minim: nu va trebuie 6 ore, ci doar 30 de minute. Alegeti-va un punct strategic de observatie in cadrul unui magazin si studiati-i pe toti cei care se opresc in fata standului care va intereseaza. Urmariti-le reactiile, trageti cu urechea la ce discuta sau chiar intrati in vorba cu ei, sub un pretext oarecare.

Apoi, nu va limitati la a observa doar prezentul. Studiati felul in care a evoluat de-a lungul deceniilor o anumita tehnologie, aflati ce strategii de marketing s-au folosit in timp si veti fi mult mai pregatit sa anticipati si sa satisfaceti nevoile viitoare ale pietei. Istoria unei tehnologii inseamna, cel mai adesea, noi functiuni adaugate unui produs deja existent, dar aceste functiuni nu fac altceva decat sa pregateasca terenul pentru sclipirea unei minti inspirate.

Este exact ce s-a intamplat in cazul camerei digitale incorporate in telefonul mobil. Si, bineinteles, sa nu uitam aspectul cel mai important: o asemenea inovatie axata pe nevoile reale ale pietei duce invariabil la profituri consistente si imediate. Pentru ca - nu-i asa? - concurenta este inexistenta.

„Se va vinde noul meu produs?” Stop! Nu aceasta este intrebarea de la care trebuie sa plecati atunci cand va pregatiti sa veniti cu ceva nou pe piata. Este o intrebare care nu va ajuta cu nimic si care, oricum, nu are un raspuns clar, da sau nu.

Intrebarea corecta este: „Cum le va fi util oamenilor noul meu produs?”. Aici, intr-adevar, puteti raspunde concret. Si daca ati ajuns la concluzia ca produsul le este util, atunci fiti sigur ca el se va si vinde.

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora

today18 Mar. 2024
Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile
Sanatate

Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile

today18 Mar. 2024
Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager

today18 Mar. 2024
Care sunt cele mai des intalnite complicatii ale diabetului?
Sanatate

Care sunt cele mai des intalnite complicatii ale diabetului?

today18 Mar. 2024
Imprumuturi fulger: ghidul dvs. pentru aprobarea instantanee a imprumutului
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Imprumuturi fulger: ghidul dvs. pentru aprobarea instantanee a imprumutului

today18 Mar. 2024
Cele mai ieftine chirii din Romania: secretele apartamentelor care se inchiriaza pe bani putini, cum le gasesti
Imobiliare

Cele mai ieftine chirii din Romania: secretele apartamentelor care se inchiriaza pe bani putini, cum le gasesti

today18 Mar. 2024
Sfaturi pentru a face cumparaturi inteligente intr-un magazin de piese auto online
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Sfaturi pentru a face cumparaturi inteligente intr-un magazin de piese auto online

today18 Mar. 2024
Cum vom plati facturile la energie de acum incolo? Ce se intampla cu taxa pe soare, dar si cu schemele de plafonare si compensare
Economie

Cum vom plati facturile la energie de acum incolo? Ce se intampla cu taxa pe soare, dar si cu schemele de plafonare si compensare

today18 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi,...

Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager

today18 Mar. 2024
Care sunt cele mai des intalnite complicatii ale diabetului?
Sanatate

Care sunt cele mai des intalnite complicatii ale diabetului?

today18 Mar. 2024
Imprumuturi fulger: ghidul dvs. pentru aprobarea instantanee a imprumutului
Banii tai - sectiune de educatie...

Imprumuturi fulger: ghidul dvs. pentru aprobarea instantanee a imprumutului

today18 Mar. 2024
Cele mai ieftine chirii din Romania: secretele apartamentelor care se inchiriaza pe bani putini, cum le gasesti
Imobiliare

Cele mai ieftine chirii din Romania: secretele apartamentelor care se inchiriaza pe bani putini, cum le gasesti

today18 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x