Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Angajat sau intreprinzator?


Angajat sau intreprinzator?
de la 26 Mai. 2018 Exclusiv
Angajat sau intreprinzator?
Tags: demararea unei afaceriangajat vs. intreprinzator

Cine isi petrece toata viata ca angajat, va tinde sa gandeasca in orice situatie ca un angajat. Angajatul nu se intreaba de unde vin banii pentru plata salariului sau lunar. Si nici nu prea are habar cand trebuie platite impozitele, chiria spatiului sau rata imprumutului facut de firma la banca. Este dificil pentru el sa priveasca imaginea de ansamblu a functionarii firmei, in timp ce intreprinzatorul exact asta face: priveste permanent imaginea de ansamblu si cauta solutii ca firma sa ramana pe picioare si chiar sa se dezvolte.


Atata timp cat angajatul intentioneaza sa isi pastreze statutul de angajat, nu e nici o problema. In schimb daca vrea sa se lanseze intr-o afacere pe cont propriu, atunci pot aparea dificultati, si asta nu neaparat datorita faptului ca nu stie cand trebuie platite impozitele – asemenea lucruri se pot invata rapid. Dificultatile cele mari, care pot falimenta din start afacerea, apar pentru ca proaspatul viitor om de afaceri poarta cu el un bagaj periculos: o gramada de idei preconcepute care n-au nici o treaba cu realitatea de pe piata.

1. “Produsul meu va placea tuturor.”
Ba uite ca nu! Mai mult chiar, nimeni nu te va baga in seama si nimeni nu va vedea avantajele extraordinare ale produsului, decat daca… reusesti sa ii determini pe oameni sa se opreasca o clipa la oferta ta, sa o studieze, sa asculte explicatiile tale, sa pipaie produsul si sa inteleaga ca, intr-adevar, ar avea ceva de castigat daca l-ar cumpara. Tot parcursul acesta se cheama VANZARE si constituie partea cea mai grea a unei afaceri.

2. “Sunt la inceput. Ma voi orienta dupa ce face concurenta.”
Daca doar iti copiezi concurentii, unde este elementul de noutate, unde este valoarea adaugata produsului? Clientii vor continua sa cumpere de la concurenta, pentru ca nu vor avea nici un motiv sa cumpere de la altcineva. Singura sansa este sa identifici o nisa, un produs pe care tu ai putea sa il realizezi mai bine sau mai ieftin. Altfel, toate atuurile sunt de partea competitorilor: mai mult capital, mai multe resurse, mai multe relatii, mai mult know-how, mai multa experienta.

3. “Voi economisi bani daca voi face totul singur.”
Nu poti sa lucrezi la realizarea produsului si sa fii totodata si secretara, si vanzator, si sofer, si contabil. E-adevarat, exista unele afaceri mai simplu de gestionat (de exemplu, serviciile de consultanta, care nu implica manufacturarea unui produs), dar chiar si aici se simte nevoia de ajutor: drumuri la administratia financiara, la banca, realizarea materialelor publicitare, tinerea legaturii cu clientii etc.

4. “Reclama nu are cum sa ma coste prea mult.”
De obicei, aceasta idee se traduce in materiale promotionale ieftine: pliante si brosuri facute la copiator, carti de vizita din carton ordinar etc., pe principiul: “Important este ca oferta mea sa ajunga la potentialul client.” Dar o oferta care nu inspira incredere nu are nici o sansa si va ajunge direct la cos, chiar daca produsul promovat este a opta minune a lumii.

5. “Trebuie sa am un sediu impunator.”
Gandul ca trebuie sa ai un sediu impunator, mai ales cand nu iti permiti asa ceva, iti poate distruge din start entuziasmul. Vesti bune insa: pentru clienti, nu sediul este cel mai important element, ci utilitatea produsului, pretul, calitatea servirii. Exista afaceri prospere gestionate dintr-un apartament de doua camere situat la etajul 10, precum si afaceri cu sedii de lux, in care clientul este plimbat de la un birou al altul.

6. “Important este sa nu fac greseli.”
Gresit! Important este sa nu persisti in greseala, sa o recunosti de la inceput si sa o corectezi pana nu se transforma intr-o greseala costisitoare. Cu siguranta vei face greseli, ba chiar vei dori sa faci greseli, pentru ca inveti mai mult din ele decat din succese. Oricat de bun ar fi planul tau de afaceri, el nu iti garanteaza reusita, ci doar iti arata directia pe care trebuie s-o urmezi. Iar greselile, daca sunt sesizate la timp, te ajuta sa pastrezi respectiva directie.


Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement