Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Criza carnii de vita in Romania


Criza carnii de vita in Romania
de la 10 Nov. 2017
Criza carnii de vita in Romania
Tags: horecacarnerestauranteministerul agriculturii

Paradox de Romania: Romania ar putea hrani o populatie cu 80 de milioane de oameni, dar nu reuseste sa asigure nici macar productia necesara uneia de patru ori mai mici. Ca pierde pe mana ei de 25 de ani incoace, inclusiv in industria carnii, o confirma statisticile Uniunii Europene, Institutului National de Statistica sau Ministerului Agriculturi si Dezvoltarii Rurale. Astfel, potrivit INS, Romania a importat anul trecut aproape de trei ori mai multa carne fata de cat a exportat, rezultand un deficit comercial de carne de 406,6 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de anul precedent.



Situatia devine acuta atunci cand vine vorba despre carnea de vita procesata. Ocupam locul sapte in privinta exporturilor de bovine vii catre piete din afara UE, dar suntem codasi la livrarea carnii procesate, strainii preferand sa se ocupe exclusiv de aceasta etapa deoarece conditiile din fermele de vaci sunt necorespunzatoare din nenumarate motive, recunoscute de oficialii din Ministerul Agriculturii.

In tot acest context, principala provocare a antreprenorilor romani din domeniul HORECA, precum proprietarii de restaurante, este de a se asigura permanent ca in farfuria clientului va ajunge o friptura de vita de calitate, fara a mai spera, insa, la includerea in circuit al furnizorului roman.

Dupa o analiza a preferintelor clientilor din ultimii ani, tipul de carne folosit provine din Australia, SUA si America de Sud. O procuram printr-un distribuitor din Europa. Motivul pentru care am recurs la aceasta formula, de a lua carnea din afara granitelor tarii, este acela ca furnizorii pe care ii avem ne ofera constanta in calitate si in disponibilitatea produselor. Pe piata romaneasca nu am reusit sa identificam un nivel de calitate asemanator cu ceea ce oferim clientilor la acest moment. Se pare ca mentinerea constantei calitatii si disponibilitatii de la o saptamana la alta este, pentru mare parte din furnizorii locali, foarte greu de realizat. Ne dorim in continuare sa identificam un furnizor local, ne-ar scadea si costurile de materie prima cu pana la 30 %, explica Dragos Panait, proprietarul Red Angus Steakhouse.



Red Angus Steakhouse, care s-a remarcat de-a lungul celor sapte ani de activitate prin traditie, autenticitate si excelenta serviciilor, este un restaurant direct afectat de lipsa serviciilor de calitate venite din partea furnizorilor romani, in conditiile in care ,,produsul rege” al afacerii este antricotul de vita fraged si suculent, insotit de sosuri speciale, iar necesarul lunar este de o tona. De aceea, certificatele de calitate la cele mai inalte standarde sunt absolut necesare.

Diferenta dintre o friptura de vita regular si una premium consta in  aroma, fragezime si procedura.  Procesul de maturare este unul dintre cei mai importanti diferentiatori. In general, timpul de asteptare este de 14 zile, in schimb, in bucataria Red Angus procesul de maturare dureaza 21 de zile, a adaugat Marian Huzu - Executive Chef Red Angus Steakhouse.

In ciuda tuturor provocarilor, Red Angus Steakhouse s-a impus pe piata romaneasca prin constanta in calitate si crearea unui intreg concept, masa de pranz sau de seara devenind o experienta in sine, totul fiind autentic, de la materia prima principala pana la decoruri originale si ambient pe masura. Succesul a fost confirmat prin nominalizari anuale consecutive in top 10 cele mai bune resturante cu specific international la Premiile de Excelenta in HORECA sau prin premiul acordat de Restograf pentru cel mai bun restaurant american. Povestea Red Angus continua cu o noua etapa de inovare si dezvoltare, de la meniu pana la deschiderea de noi restaurante in locatii atent selectionate.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016