Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 pasi esentiali cand afacerea da de greu

5 pasi esentiali cand afacerea da de greu
de la 21 Feb. 2017 Exclusiv
5 pasi esentiali cand afacerea da de greu
Tags: afacereobstacolepromovare gratuitapartenerii de afaceri

Cunoasteti cu siguranta sfatul acela pe care ni-l dau inspectorii de protectia muncii cand vin in control: in caz de cutremur sau de incendiu, nu va panicati. Organizarea si pastrarea calmului sunt ingrediente-cheie pentru parasirea in siguranta a cladirii sau, in caz de cutremur, pentru identificarea locului potrivit pentru a ne adaposti. Cert e ca salvarea sta in felul in care noi reusim sa gandim obiectiv si sa luam decizii bune in situatii de criza.



In cazul in care afacerea da de greu (iar astfel de situatii sunt aproape inevitabile cand o construim de la zero), nu va panicati. Exista mereu solutii si trebuie sa fim cat mai coerenti in adaptarea lor la situatia concreta pe care o avem de infruntat. Iata cinci pasi pe care trebuie sa ii facem atunci cand business-ul nostru nu trece prin cea mai fericita perioada. Dupa caz, aceste etape pot fi sarite, inlocuite sau adaptate, dar reprezinta, in mare parte, proceduri pe care nu ar trebui sa le abandonam, mai ales in perioadele de criza.

1. Promovati-va afacerea.

Stiu ca o sa spuneti ca poate tocmai de asta nu mai aveti chef, ca cifrele nu arata deloc bine si ca ultimul lucru pe care va doriti sa-l faceti este sa investiti bani in promovare. Din fericire, exista nenumarate cai de promovare gratuita, iar accelerarea acestora trebuie sa se faca mai ales in perioadele in care dati de greu. Nu conteaza nici macar daca vorbim de o criza de comunicare. Izolati problema si rezolvati-o, in timp ce continuati sa va promovati afacerea cu aceeasi forta de pana acum. Amintiti-le clientilor de produsele si serviciile pe care le ofera compania voastra, alaturi de beneficiile afiliate.

2. Nu uitati ca nu sunteti singuri in industrie.

Sigur ca piata este plina de competitori. Sigur ca, indiferent de domeniu, supravietuieste cel mai puternic. Dar la baza acestei puteri stau relatiile dintre oameni si felul in care stiti sa construiti, in timp, relatii solide si de incredere. E o lectie pretioasa care trebuie invatata din timp. Chiar daca afacerea se poticneste, nu aruncati la cos relatiile cu partenerii de afaceri sau cu unii clienti. Continuati sa tineti la eticheta indiferent de timpurile prin care trecere afacerea. Cand veti iesi din nou la lumina, va veti bucura ca nu ati rupt relatii sau contracte pe care sa le regretati in prezent.


3. Imbunatatiti relatia cu toti clientii, dar si cu potentialii clienti.

Investiti in fidelizarea clientilor, dar si in atragerea de clienti noi. Ganditi metode noi si gratuite (daca bugetul e restrans) pentru a ajunge la segmente noi din piata. Cu cat lucrurile par mai grele, cu atat mai mult trebuie sa depuneti efort pentru a va mentine pe linia de plutire. Analizati compania si identificati acele aspecte din zona de clienti care au nevoie de imbunatatire urgenta.


4. Invatati de la vecini.

Au si competitorii rolul lor pe piata: ne fac sa fim vigilenti. Nu zic ca stam noaptea treji cu gandul la urmatorul lor pas. Zic ca trebuie sa invatam de la ei, sa le observam atat reusitele, cat si greselile, avand grija sa nu le facem si noi pe acestea din urma. Daca stiti companii care au trecut prin perioade dificile, incercati sa aflati (accesul la informatie azi se face cu mult mai usor) in ce mod au reusit sa depaseasca obstacolele intampinate.


5. Treceti la curatenia de primavara.

De la proceduri de lucru invechite pana la mobilier care va ocupa inutil spatiul din birouri, treceti sub lupa tot ceea ce inseamna afacerea dumneavoastra. Poate ca va trebuie un alt contabil sau poate ca e nevoie de un consultant fiscal. Poate ca trebuie sa gasiti noi contracte importante si trebuie sa renuntati la un segment deloc profitabil, desi a trecut mult timp in care ar fi putut sa apara aceste beneficii. Identificati zonele care va saracesc bugetul si schimbati aceste aspecte deficitare.

Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement