Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cat de multumiti si de optimisti sunt antreprenorii romani de afacerile lor

Cat de multumiti si de optimisti sunt antreprenorii romani de afacerile lor
de la 15 Iun. 2017
Cat de multumiti si de optimisti sunt antreprenorii romani de afacerile lor
Tags: antreprenori romaniantreprenoriat romaniaavantaje antreprenoriat

Microsoft a realizat un studiu destinat sectorului companiilor mici si mijlocii, considerat cel mai dinamic din Europa - 99% dintre afacerile europene fiind IMM. De asemenea, 85% dintre angajatii din UE lucreaza in cadrul IMM.

Studiul ilustreaza caracteristicile definitorii ale activitatii afacerilor mici si mijlocii si atitudinea acestora fata de schimbarile economice si tehnologice. La studiu au participat 13.000 de IMM din 19 tari europene, inclusiv Romania, reprezentata de 500 de respondenti.
 
Motivele personale raman adesea foarte importante in preferintele romanilor de a pune bazele unei mici afaceri. 49% dintre romanii participanti la studiu, cel mai ridicat procent de respondenti, spun ca au facut acest pas din dorinta de a se simti mai in siguranta atunci cand vine vorba de propriul viitor. 
 
Tot 49% spun ca au intemeiat o afacere pentru a gasi un echilibru mai bun intre viata personala si cea profesionala, mult peste media europeana de 31% si mai mult de dublu fata de procentul respondentilor provenind din tari cu o puternica traditie antreprenoriala, cum sunt Germania, Danemarca sau Belgia. 
 
Segmentul afacerilor mici si mijlocii este unul privit favorabil in Romania - cel putin comparat cu tarile din jur. 31% din respondentii romani considera ca munca intr-o IMM le-a adus avantaje financiare - cu 12% mai mult decat media europeana a studiului, aflandu-se pe locul doi dupa Polonia conform acestor raspunsuri. 
 
Romania este urmata de tari din regiune precum Ungaria, unde doar 21% din respondenti au mentionat avantajele financiare drept beneficiu al activitatii intr-o IMM, de Cehia, unde 18% dintre intervievati au aceeasi opinie, si de Slovacia, unde media respondentilor care au optat pentru acelasi raspuns a fost de 12%.
 
Atitudinea pozitiva a romanilor fata de afacerile mici si mijlocii se regaseste si in numarul extrem de mic, 3% dintre respondenti, care nu au reusit sa numeasca nici un aspect pozitiv al acestora, comparat cu procente de doua cifre inregistrate in tarile din restul Europei.
 
Studiul a atins si aspectele mai putin pozitive ale activitatii dintr-o IMM. La nivel european, 34% dintre intervievati au indicat stresul ca fiind principalul factor negativ. In Romania, 43% dintre participanti au ales aceasta varianta, ocupand locul doi in clasament, dupa Turcia. La polul relaxat al clasamentului se afla Olanda, cu 22%.
 
Insa, la increderea in viitor, atitudinea pozitiva a respondentilor din Romania a depasit media europeana de 59% - pe plan local, 78% dintre respondenti sunt optimisti in ceea ce priveste viitorul. Primul loc din acest clasament este ocupat de Olanda, cu 79% dintre angajati si proprietari de afaceri increzatori in viitorul lor. 
 
La polul opus este Grecia, unde 70% dintre respondenti se declara pesimisti cu privire la viitor, urmata de Turcia, cu 39% sentiment negativ.
 
Afacerile mici si mijlocii nu pornesc intotdeauna cu un plan de business bine stabilit. Concret, Romania se afla in top 3 tari care nu intocmesc niciun plan de afaceri, cu un procent de 25%. Turcia este tara fruntasa la planificare.
 
La nivel european, o parere unanim acceptata, care a inregistrat cote inalte de raspuns, este aceea potrivit careia, tehnologia aduce flexibilitate unei afaceri. Tot la capitolul impact pozitiv al tehnologiei in afaceri, peste 90% dintre respondentii Greciei, Romaniei sau Kazahstanului considera ca tehnologia ii ajuta sa economiseasca timp, comparat cu o medie mult mai ponderata a respondentilor din Olanda, Suedia sau Germania, unde media se situeaza in jur de 60%. 
 
Intrebati ce semnifica procesul de digitalizare prin prisma afacerilor lor, respondentii din Romania au ales reducerea muncii cu hartii ca principal efect al acestui proces - aproape 40% dintre ei. Pe locurile doi si trei, s-au aflat mobilitatea crescuta a muncii si posibilitatea unei analize mai eficiente a datelor de piata prin instrumentele pe care transformarea digitala le pune la dispozitie.
 
Potrivit studiului Microsoft, statele ce provin din piete cu o istorie mai scuta a sectorului IMM (cum ar fi Turcia, Grecia, Rusia, Polonia sau Romania) considera automatizarea proceselor unei afaceri (managementul digital al clientilor, al resurselor sau analiza de date de piata) drept unul dintre marile avantaje ale digitalizarii, peste media europeana.
 
In acelasi timp, potrivit studiului Comisiei Europene DESI (Digital Economy and Society Index),  Danemarca, Finlanda, Suedia si Olanda au cele mai evoluate economii din UE din punct de vedere al digitalizarii, urmate de Luxemburg, Belgia, Marea Britanie si Irlanda. Romania, Bulgaria, Grecia si Italia au obtinut cele mai mici scoruri DESI. 
 
O explicatie a decalajului dintre entuziasmul fata de tehnologie si tehnologizarea de facto a afacerilor ar putea fi ciclul de integrare a tehnologiei in afaceri, foarte diferit intre aceste tari. In timp ce tarile cu scoruri DESI mari inteleg prin integrarea tehnologiei solutii avansate, pe care le folosesc deja, tarile din grupul in care se afla si Romania nu au integrat decat in procent foarte mic aceste tehnologii.
 
Comparat cu restul tarilor incluse in studiu, Romania are deopotriva cei mai multi antreprenori care declara ca folosesc, in mod regulat aceeasi tehnologie acasa si la birou, dar si cei mai multi (44%) care spun ca deciziile de tehnologie sunt o componenta regulata a afacerii lor. 
 
Prin contrast, din Danemarca, tara cu cel mai ridicat indice DESI, doar 17% au raspuns acelasi lucru.
 
In ceea ce priveste modul in care IMM interactioneaza cu clientii, Romania se situeaza aproape de media europeana pe patru din cinci categorii de interactiune analizate (email, portal de e-commerce, discutii fata in fata, via telefon) si peste media europeana, la interactiunea cu clientii prin social media.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement