Trei tendinte majore in managementul anului 2017
managerirecrutaretendinte management2017angajatiproductivitate
Multe dintre modificarile anuntate pentru anul in curs sunt mai mult decat necesare. Companiile se vad nevoite sa aplice schimbari esentiale de structura, organizare si recrutare. Multe dintre procesele care au functionat pana in prezent trebuie schimbate intr-un prezent in care tehnologia se schimba din ce in ce mai rapid.
Obiceiurile de management trebuie sa tina pasul cu timpurile pentru a obtine rezultate multumitoare. Succesul nu se mai obtine in termenii valabili in urma cu cinci, zece sau cincisprezece ani. Dintre principiile pe care le respectam, mergand la sigur cu o anumita reteta, azi mai pastram doar cateva dintre acestea. In rest, trebuie sa ne punem la incercare agilitatea si creativitatea.
Companiile si-au dat seama de schimbarile pe care trebuie sa le faca si investesc in cercetare si in dezvoltarea unor viziuni moderne.
Managerii din pozitiile medii in companie devin in 2017 punctele de forta din
organigrama unei companii. Deoarece de multe ori lipseste o legatura concreta intre angajati si conducere, comunicarea nu mai reuseste sa fie eficienta, iar productivitatea scade. Managerii vor avea mai multe responsabilitati, dar si mai multe sanse de afirmare, cu conditia sa transparentizeze procesul de lucru, sa asigure o buna comunicare intre ceea ce se cere si rezultatele muncii si sa indeplineasca un rol care sa tinteasca o crestere semnificativa a productivitatii, respectand in paralel angajatii.
In al doilea rand, companiile vor investi mai mult in pastrarea si formarea angajatilor de top care lucreaza deja in cadrul firmelor. In sfarsit, ecuatia care include recrutarea de noi talente si lipsa de grija fata de angajatii deja existenti isi rastoarna balanta si dovedeste companiilor ca merita investitia in persoanele care si-au dedicat deja timpul si munca pentru compania angajatoare. In grija companiilor fata de angajati intra o mai mare atentie fata de experienta salariatului la locul de munca, aspectele care ii motiveaza, dar si cele care ii demotiveaza. Toate acestea trebuie sa fie tratate cu grija de companii.
In al treilea rand, se schimba modul de analiza a procedurilor interne, fie ca vorbim de recrutare, fie ca vorbim de rezolvarea unor probleme care tin de productivitate. O analiza temeinica a cifrelor si a unor indicatori specifici vor sta la baza unor rezultate concrete care vor demonstra si arata ulterior in ce fel compania isi poate rezolva unele probleme (absenteism, timpul redus de lucru, scaderea productivitatii, inregistrarea unor rezultate slabe in cazul anumitor proiecte) prin interpretarea acestor informatii culese pe o anumita perioada de timp.
Paradigmele noi demonstreaza ca factorul uman continua sa se afle in centrul interesului, dar ca intervin din ce in ce mai mult cifrele pentru a contribui la o bunastare generala. Nu vorbim aici de masuri luate la nivel regional de unii angajatori, ci de trenduri majore interpretate si intuite la nivel mondial.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online