Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

In Romania, retailul creste peste media europeana

In Romania, retailul creste peste media europeana
de la 27 Apr. 2016
In Romania, retailul creste peste media europeana Tags: retail romaniaconsum romaniagfk

GfK a derulat un studiu - analiza a scenei de retail, in 33 de tari europeane, cuprinzand cele mai recente evolutii si prognoze pentru 2016.

Indicatorii de piata evaluati de GfK pentru un total de 33 de tari europene analizate sunt puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia, profitabilitatea spatiilor comerciale. 
 
De asemenea, GfK ofera o prognoza asupra cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2015.
 
Potrivit studiului, economia a crescut, iar rata somajului a scazut in majoritatea tarilor, in 2015. Evolutia se reflecta in puterea de cumparare care a crescut, in Uniunea Europeana (UE), cu o medie de 3,7% fata de 2014. 
 
Acest lucru a oferit fiecarui cetatean din UE o medie anuala de 15,948 de euro pentru consum, chirie, economii si contributii pentru pensii. 
 
Insa, puterea de cumparare in Romania este printre cele mai mici din Europa. Situatia este asemanatoare celei din fostele tari sovietice, Bulgaria, Serbia, Bosnia - Hertegovina, Macedonia si Albania. 
 
Regiunile tarii unde puterea de cumparare inregistreaza un mic salt fata de restul Romaniei sunt: Bucuresti si judetele Timis si Cluj.

Prognoza cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2016 arata continuarea consolidarii afacerilor din retail de anul trecut. Pentru tarile UE, cresterea va fi de aproximativ 1% (pe baza valorilor euro nominale).

Vor exista evolutii pozitive in special in Romania (+7%), in statele baltice (in jur de 5%), care, treptat, prind din urma pietele mai mature. GfK se asteapta si la o dinamica robustă in retail in Suedia (+5%) si Spania (+4%).
Studiul mai arata ca, anul trecut, consumatorii europeni s-au bucurat de costuri reduse la energie si combustibili, precum si de o situatie economica buna si de o crestere a veniturilor, in multe tari europene.
 
Cu toate acestea, printre principalii beneficiari ai acestor conditii favorabile nu s-a numarat si retailul. Prin urmare, tendinta de declin a ponderii cheltuielilor populatiei in retail a continuat si in 2015. 
 
Cota medie pentru toate tarile este de 30%. In timp ce consumatorii au mai multi bani disponibili, cheltuiesc acesti bani in principal pentru servicii, calatorii si activitati recreative, mai degraba decat pentru consum din retail.
 
In ceea ce priveste inflatia, preturile au fost stabile in 2015, situatie rara pentru industrie, pentru retail si pentru consumatori. 
 
In februarie 2016, Comisia Europeana a prognozat o crestere a preturilor, in 2016, de 0,5%, datorata politicii ceva mai expansive a bancii centrale si relansarii economice. 
 
Dar, asteptarile legate de inflatie sunt atenuate de preturile scazute pentru materiale brute. 
 
In mai multe tari europene, a avut loc mai degraba o deflatie, anul trecut. Totusi, pentru 2016, Comisia Europeana anticipeaza preturi in scadere numai in Slovenia (-0,3%), Romania (-0,2%), Lituania (-0,1%) si Bulgaria (-0,1%).
 
Pe parcursul anului trecut, profitabilitatea spatiilor comerciale a crescut in UE cu aproape 3%, la putin sub 4,200 euro pe metru patrat.
 
Aceasta este o veste buna pentru retail care a avut castiguri timp de doi ani la rand, dupa o lunga perioada de declin. Dinamica online a incetinit, pe pietele mai mature, iar retailul clasic, in magazine, se adapteaza treptat la noile conditii. 
 
Magazinele neprofitabile au fost inchise, ca parte a digitalizarii ofertelor retailerilor si a solutiilor omnichannel. Cele mai mari rate de profitabilitate sunt in nordul Europei, in Elvetia si Luxemburg, iar cele mai mici in estul si in sudul Europei, desi tarile din aceasta regiune castiga teren.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement