Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Un design nou pentru o economie prospera. Pe ce ne concentram in companie?

Un design nou pentru o economie prospera. Pe ce ne concentram in companie?
de la 28 Nov. 2016
Un design nou pentru o economie prospera. Pe ce ne concentram in companie? Tags: focuslideribusinesspunct centralvalorile companieisasha jovanovicnivelul organizational

Se discuta din ce in ce mai des despre schimbarea unor paradigme, despre aplicarea unor noi modele, despre testarea unor noi drumuri. Cu toate acestea, din toate planurile rasarite la fiecare inceput de an, ceva pare sa lipseasca: un punct central, un obiectiv pe termen lung, o directie care sa tina cont de mult mai mult decat domeniul in care se doresc schimbari.



Privim adesea catre tari care par evoluate cu zeci de ani lumina. Privim, mai apoi, catre sinele unor tramvaie ruginite, roase de timp si de traseele zilnice pe care le fac pe niste drumuri transformate de alti soferi in adevarate curse cu obstacole. In zece ani alte tari se dezvolta cat tara noastra nu reuseste nici in douazeci. Ce ne lipseste si noua, nu numai din punct de vedere economic? O gandire care sa uneasca toate aceste planuri. Strategii de dezvoltare care sa inteleaga pana unde se intind si pana la cine ajung consecintele unei schimbari. Asumarea, de catre fiecare cetatean in parte, a rolului pe care il joaca in societate.

Un design bun inseamna o roata care se invarte cum trebuie intr-un urias mecanism de roti. Daca o singura roata nu functioneaza cum trebuie, cresc sansele ca o parte mai mare din mecanism sa se prabuseasca.


“Designul este, desigur, esential, iar liderii din business au inceput sa recunoasca valoarea gandirii-design ca pe un mod de a stimula inovatia, dar de asemenea nu este bine cand pendulul aluneca prea mult in directia opusa. Traind intr-o economie a experientei inseamna ca nu mai avem de-a face cu produse tangibile. Serviciul pe care il oferim e continut de artefactele fizice cu care interactioneaza clientii, cladsiri, oameni si, desigur, procese. Insa designul de calitate apare cand totul functioneaza laolalta, altminteri e ca si cum ai conduce un Ferrari la viteza intai, exista potential, dar apare numai frustrarea.

Provocarea pentru lideri nu este sa prioritizeze una dintre acestea, ci sa indeplineasca atat forma si functie prin transformarile pe care le implementam in organizati. Nu mai e suficient doar sa aplici o interfata digitala frumoasa, in vreme ce clientii tai nu pot obtine rezultatul dorit. Nu e suficient sa livrezi tehnologie noua, sisteme si procese, daca personalul nostru care inglobeaza acele servicii isi transfera frustrarile catre piata. Trebuie sa ne asiguram ca focusul organizational nu e distribuit inegal, astfel ca intrebarea pe care trebuie sa ne-o adresam este: pe ce ne concentram?”, a scris Sasha Jovanovic, general manager & business change lead la Maersk Group intr-un articol recent.

Pretul pe calitate, pe valoarea serviciilor, pe devotamentul angajatilor nu trebuie sa ramana astfel doar valori prinse intr-un chenar pe un perete (si poate nici acolo). Ceea ce sta ca stindard al companiei trebuie sa existe si in fiecare actiune a fiecarui om care lucreaza pentru companie. Si fiecare trebuie sa inteleaga in ce masura ceea ce face va influenta activitatea intregii companii. Fiecare va trebui sa se intrebe pe ce se concentreaza pentru a putea prevede viitorul si pentru a intelege ca fiecare decizie din prezent construieste un plan pe mai multi ani, adesea invizibil.

Un punct forte al oricarei companii il reprezinta asadar un punct central care sa fie respectat de fiecare membru al organizatiei, de fiecare salariat al companiei, de fiecare om care, ideal, ar trebui sa fie atras de la bun inceput de valorile pe care le promoveaza compania si pe care va demonstra ca le respecta indiferent de nivelul organizational.



Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement