Ce ghiduri ale Autoritatii Bancare Europene va folosi BNR

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce ghiduri ale Autoritatii Bancare Europene va folosi BNR Ce ghiduri ale Autoritatii Bancare Europene va folosi BNR
de Alexandra Stanescu la 27 Iul. 2016
Urmareste-ne pe Google News
ghiduri autoritatea bancara europeanabnrstabilitatea financiara

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a facut publice informatii despre ghidurile Autoritatii Bancare Europene (EBA) pe care le va folosi, in calitatea sa de autoritate de rezolutie bancara nationala.

Primul dintre acestea este Ghidul privind circumstantele de facto care constituie o amenintare grava la adresa stabilitatii financiare si a elementelor legate de eficacitatea instrumentului de vanzare a activitatii conform articolului 39 alineatul (4) din Directiva 2014/59/UE (EBA/GL/2015/04). 
 
Ghidul este adresat autoritatilor de rezolutie si specifica circumstantele de facto care constituie o amenintare grava la adresa stabilitatii financiare, care apare sau este agravata de intrarea in dificultate sau de susceptibilitatea de a intra in dificultate a unei institutii aflate in rezolutie, in sensul articolului 39 alineatul (3) din Directiva 2014/59/UE, si elementele in cazul carora respectarea cerintelor de scoatere pe piata a institutiei, astfel cum este prevazut la articolul 39 alineatul (1) din Directiva 2014/59/UE, ar putea submina eficacitatea instrumentului de vanzare a activitatii in ce priveste abordarea amenintarii respective sau atingerea obiectivului de rezolutie mentionat la articolul 31 alineatul (2) litera (b) din Directiva 2014/59/UE. 
 
Prevederile mentionate au fost transpuse, in mod fidel, in cadrul de reglementare national constituit de Legea nr. 312/2015 privind redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar, prin art. 238, art. 236 si, respectiv, art. 178 alin. (1) lit. b).
 
Cand evalueaza daca exista o amenintare grava la adresa stabilitatii financiare, care apare sau este agravata de intrarea in dificultate sau de susceptibilitatea de a intra in dificultate a unei institutii aflate in rezolutie, in contextul cerintei de scoatere pe piata a institutiei legate de aplicarea instrumentului de vanzare a activitatii, autoritatile de rezolutie trebuie sa aiba in vedere impactul asupra altor institutii si piete financiare, inclusiv asupra furnizorilor de infrastructura si clientilor din afara sectorului institutiilor financiare.
 
Autoritatile de rezolutie trebuie sa aiba in vedere, in mod deosebit, insa fara a se limita la acestea, circumstantele de facto relevante pentru riscul ca scoaterea pe piata a institutiei aflate in rezolutie sa determine o agravare a incertitudinii si pierderea increderii pietei.
 
De asemenea, cand evalueaza daca respectarea cerintelor prevazute la articolul 39 alineatul (1) din Directiva 2014/59/UE este susceptibila de a submina eficacitatea instrumentului de vanzare a activitatii sau atingerea obiectivului de rezolutie de a evita producerea unor efecte negative asupra stabilitatii financiare, autoritatile de rezolutie trebuie sa aiba in vedere cel putin elementele care sunt prezentate in Titlul III al ghidului, legate de eficacitatea instrumentului de vanzare a activitatii si de stabilitatea financiara.
 
Al doilea ghid este cel legat de stabilirea situatiilor in care lichidarea activelor sau a pasivelor in cadrul procedurii obisnuite de insolventa ar putea avea un efect negativ pe una sau mai multe piete financiare conform articolului 42 alineatul (14) din Directiva 2014/59/UE (EBA/GL/2015/05). 
 
Ghidul promoveaza convergenta procedurilor de supraveghere si de rezolutie, potrivit articolului 42 alineatul (5) din Directiva 2014/59/UE, in ce priveste stabilirea situatiilor in care lichidarea activelor sau a pasivelor in cadrul procedurii obisnuite de insolventa ar putea avea un efect negativ pe piata financiara, caz prevazut in cadrul de reglementare national la art. 272 lit. a) din Legea nr. 312/2015 privind redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar.
 
Cand evalueaza daca piata anumitor active sau pasive este de asa natura incat lichidarea acestora in cadrul procedurii obisnuite de insolventa ar putea avea un efect negativ pe una sau mai multe piete financiare, autoritatile de rezolutie trebuie sa evalueze situatia pietei activelor respective si impactul cedarii acestor active asupra pietelor pe care acestea sunt tranzactionate, precum si asupra stabilitatii financiare.

Autoritatile de rezolutie trebuie sa evalueze cel putin urmatoarele elemente, tinand cont de urgenta masurilor de rezolutie: daca piata acestor active este depreciata; impactul unei cedari a acestor active asupra pietelor pe care acestea sunt tranzactionate; situatia pietelor financiare si efectele directe sau indirecte ale cedarii acestor active.
 
Al treilea ghid vizeaza criteriile minime de indeplinit de catre un plan de reorganizare a activitatii (EBA/GL/2015/21).
 
Acest ghid se adreseaza atat autoritatilor competente, cat si autoritatilor de rezolutie si specifica criteriile minime pe care trebuie sa le indeplineasca un plan de reorganizare a activitatii pentru a fi aprobat de autoritatea de rezolutie conform art. 52 alin. 7 din Directiva 2014/59/UE, transpus, in mod fidel, in cadrul de reglementare national constituit de Legea nr. 312/2015 privind redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar (art. 336).
 
Ghidul detaliaza criteriile minime pe care autoritatea de rezolutie trebuie sa le aiba in vedere in cadrul evaluarii planului de reorganizare a activitatii circumscrise urmatoarelor aspecte: credibilitatea; adecvarea strategiei si masurilor de reorganizare;
consecventa, monitorizarea si verificarea; procesul de coordonare intre autoritatea de rezolutie si autoritatea competenta, in contextul evaluarii planului de reorganizare.
 
O serie de prevederi se adreseaza indirect si institutiilor care au obligatia de a elabora respectivele planuri, fiind utile pentru orientarea acestora in elaborarea planurilor de reorganizare.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x