Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Start pentru punctul de contact unic electronic


Start pentru punctul de contact unic electronic
de la 05 Oct. 2016
Start pentru punctul de contact unic electronic
Tags: eguvernarepcuepunct de contact unic electronic

Guvernul a anuntat ca, din 4 octombrie 2016, toate informatiile si modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice sunt publicate din oficiu, in format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro - punctul de contact unic electronic (PCUe).

Ministerele si agentiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informatiilor in portal.
 
Reprezentantii Guvernului, ai ministerelor si ai Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei (care gestioneaza PCUe) s-au reunit, ieri, la Palatul Victoria, pentru a discuta aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea si administrarea informatiilor din portal, modalitatea de comunicare si interactiune cu cetatenii.
 
Intalnirea a marcat lansarea oficiala a noului portal si finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare institutie in parte, metodele prin care vor fi publicate informatiile pe platforma si administratorii care vor raspunde de publicarea informatiilor.
 
In punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat intr-o versiune imbunatatita si performanta, se pot vizualiza si descarca informatii cu privire la procedurile de obtinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de solutionare, formularele si actele normative care reglementeaza procedura.
 
Platforma permite cautarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumita zona geografica, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. 
 
Anumite ministere au inceput deja transmiterea documentelor/solicitarilor de catre utilizator prin intermediul platformei, astfel incat acesta sa nu mai mearga fizic la ghiseu pentru depunerea lor.
 
PCUe contine formularele, procedurile si legislatia actualizate, astfel incat nu va mai exista riscul de a merge la locul prestarii serviciului si de a descoperi ca mai trebuia adus un document care nu se regasea pe pagina de internet a institutiei. 
 
In perioada urmatoare, vor fi incarcate informatiile, iar utilizatorii vor putea sa isi exprime parerea cu privire la functionalitatile platformei, astfel incat aceasta sa se adapteze nevoilor de interactiune ale cetatenilor cu administratia publica.
 
Din 2010, PCUe a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administratiei, astfel incat cetatenii sa vizualizeze si accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic.
 
Dupa 6 ani, aceasta platforma si-a modificat interfata, pentru a fi mai accesibila si mai prietenoasa pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregatire si se afla intr-un stadiu avansat in ceea ce priveste desemnarea administratorilor si a operatorilor, definitivarea conturilor si publicarea informatiei.
 
Interactiunea cetatenilor cu reprezentantii institutiilor se va face in timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pasilor efectuati atat de catre cetatean, prin crearea unui cont personal, dar si din partea institutiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor si a respectarii termenelor legale de primire a unui raspuns.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Advertisement