Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Studiu Keysfin: Cele mai profitabile afaceri de pe litoralul romanesc

Studiu Keysfin: Cele mai profitabile afaceri de pe litoralul romanesc
de la 29 Iul. 2016
Studiu Keysfin: Cele mai profitabile afaceri de pe litoralul romanesc Tags: afaceri romanialitoral romanescturisti romaniahorecaturism

Vara anului 2016 se anunta a fi cea mai profitabila din ultimii 10 ani pentru turismul romanesc. Pe fondul situatiei internationale, multi dintre turistii romani, dar si straini, s-au reorientat catre Litoralul romanesc si Delta Dunarii, arata o analiza realizata de Keysfin. Peste 4 milioane de turisti ar urma sa cheltuie, in acest an, in sezonul estival, peste 1,4 miliarde de lei pe servicii de cazare si masa.


Potrivit datelor Keysfin, numarul turistilor care au vizitat Dobrogea (Litoral si Delta Dunarii) a crescut semnificativ in ultimii ani, pe fondul dezvoltarii ofertei de servicii de calitate.

 Daca in 2010, erau inregistrati oficial 3,04 milioane de turisti romani, numarul acestora a crescut sustinut in urmatorii ani, la 3,23 milioane in 2011, 3,57 milioane in 2012, 3,27 milioane in 2013, 3,37 milioane in 2014 respectiv 3,80 milioane de turisti in 2015.

"Perspectivele sezonului 2016 sunt extrem de pozitive. Semnalele din piata indica faptul ca gradul de cazare in statiunile de pe Litoralul romanesc a atins 100% in ultimele trei saptamani, luna august este la capacitate maxima, iar perspectivele lunii septembrie sunt, de asemenea, imbucuratoare, vremea urmand sa fie propice extinderii sezonului", spun expertii de la Keysfin care estimeaza, pe baza asteptarilor firmelor din domeniu, ca numarul turistilor romani si straini sa treaca in acest an de granita de 4 milioane.

 “Datele privind numarul turistilor iau in calcul numai cifrele oficiale, raportate de operatorii din turism autoritatilor. Este cunoscut faptul ca, pe langa acestia, mai exista o piata alternativa de turism, asa-numitele cazari la particulari, acolo unde numarul locurilor de cazare este cel putin egal cu cel din structurile fiscalizate. Daca luam in calcul si faptul ca multe dintre datele trimise de operatori autoritatilor nu sunt cele mai fidele, avem perspectiva unui an 2016 cu un numar record de turisti”, au mai spus acestia.

Numarul mare de turisti insemna si afaceri pe masura pentru firmele care lucreaza in sectorul de HORECA. Datele statistice arata ca, de la an la an, afacerile din acest domeniu au crescut spectaculos pe litoral.

 Daca in 2010, business-ul total din zona Dobrogei, incluzand aici Litoralul si Tulcea (Delta Dunarii) era cifrat la 713,3 milioane de lei, in anii urmatori a crescut de la 662,7 milioane lei in 2011, 805,1 milioane lei in 2012, 832,6 milioane lei in 2013, 948 milioane lei in 2014 respectiv 1,14 miliarde lei in 2015.

“Estimam un 2016 cu afaceri de aproximativ 1,4 miliarde lei, pe fondul dezvoltarii unei palete extinse de servicii si ca urmare a efectului reducerii TVA. Cresterea concurentei in domeniul serviciilor de cazare si masa, dezvoltarea unei oferte competitive pentru turisti creaza perspectivele unor afaceri net superioare anilor trecuti”, au mai spus analistii de la Keysfin.

CINE CASTIGA DIN BUSINESS-UL LITORAL

Datele de la Ministerul Finantelor, analizate de expertii de la Keysfin, arata ca cei mai importanti jucatori din sectorul turismului litoral sunt Blaxy Premium Resors Hotel SA in domeniul hotelier, Georgio FAST SRL in sectorul restaurantelor, Undergroud Group SRL in domeniul barurilor, Tabara Navodari SA si Stihll SRL in segmentul taberelor, campingurilor si parcurilor de rulote si Dublet SRL, in alte servicii de cazare.

Cele mai mari afaceri in sectorul de cazare de pe Litoral, in 2015, au fost realizate de Blaxy Premium Resors Hotel SA, de 18,41 milioane de lei, firma urmata de Vega Turism SA, de 18,4 milioane de lei si de Voila A.S SRL, de 14,5 milioane de lei.

In topul celor mai importante firme de cazare din turismul de pe litoral se mai situeaza, in ordinea cifrei de afaceri realizata anul trecut, firmele Mamaia Resorts Hotels SRL (10,3 milioane lei), Xenoti SRL (9,7 milioane lei), Elegant Impex SRL (7,5 mil.lei), Complex Savoy SA (7,5 mil.lei), Baron Service SRL (7,4 mil.lei), L&Sirom SRL (7,23 mil.lei) si Aurora Mamaia SRL (7,2 mil.lei).

Pe segmentul de restaurante si alte servicii de masa, Georgio Fast SRL este lider, cu afaceri in 2015 de 27,7 milioane de lei, firma urmata de Crisrob Dede SRL (21,9 milioane lei) si de companiile Hagi Sport SRL (10,4 mil.lei), Lascu Bros SRL (14,6 mil.lei), Underground Club SRL (13,8 mil.lei), Briza Marii Negre SRL (12,2 mil.lei) si Ionut Restaurante SRL (12,1 mil.lei).

CUM ATRAGEM TURISTII STRAINI

Turistii romani incep, treptat, sa redescopere Litoralul romanesc, cresterea calitatii serviciilor de cazare si masa fiind una evidenta, spun cei de la Keysfin.

 “Renovarea hotelurilor din Mamaia, Neptun, Olimp, Venus, Saturn si adoptarea unui management similar cu cel din Grecia, Turcia si Bulgaria au facut ca firmele de turism sa inregistreze rezultate excelente in acest an. Un cuvand greu de spus l-a avut climatul de insecuritate extern, atentatele din Turcia, Franta si Germania influentand decizia turistilor romani. Sentimentul de siguranta de pe litoralul romanesc a determinat, de asemenea, si multi turisti straini sa vina pe Litoral si in Delta, companiile de turism dezvoltand pachete turistice la preturi atractive”, afirma expertii.

 Marea miza pentru hotelierii romani o reprezinta, de altfel, dezvoltarea ofertelor pentru turistii straini, mai ales pentru cei din tarile fostului spatiu sovietic si tinerii occidentali.

 ”Numarul turistilor straini este in crestere, de la an la an, insa sub potential. Dezvoltarea unor oferte de servicii turistice si de distractie competitive, cu focus pe plajele de calitate, oferta de cluburi si gastronomia romaneasca, dar mai ales pe climatul de siguranta din Romania, poate si trebuie sa determine o crestere a afluentei turistilor straini in tara noastra in urmatorii ani”, au mai spus analistii KeysFin.

Potrivit datelor Keysfin, in 2015 au fost pe litoral 191.093 de turisti straini, iar in Delta au fost inregistrati 33.815. Spre comparatie, in 2010, Litoralul romanesc a atras 133.900 turisti straini, iar in 2014 au fost 162.914.  

Jurnalist Manager.ro
5 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement