Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Retelele sociale, inamicul numarul unu in trafic


Retelele sociale, inamicul numarul unu in trafic
de la 31 Oct. 2018
Retelele sociale, inamicul numarul unu in trafic
Tags: facebookinstagramtraficsiguranta la volanpolitia romanasoferi

Jumatate dintre soferii romani spun ca folosesc telefonul atunci cand sunt la volan, arata studiul "Atitudini sociale privind riscul in trafic 2018", realizat de Politia Romana.


Fie ca vor sa trimita un SMS, sa raspunda unui apel sau isi verifica paginile pe retelele de socializare, jumatate dintre soferi isi impart atentia intre volan si ecranul telefonului. De aici pana la adevarate tragedii este doar un pas.

Neatentia unui sofer poate pune viata in pericol tuturor participantilor la trafic, iar de cand retelele sociale s-au dezvoltat si au capatat tot mai mare cota de piata, pericol a crescut direct proportional.

Utilizarea tehnologiei (vorbitul la telefon fara a folosi hands-free, trimiterea de SMS-uri, verificarea retelelor sociale, ultilizarea aplicatiilor, a GPS-ului sau filmarea in timpul sofatului la volan) reprezinta un comportament riscant, adoptat de aproape jumatate dintre soferii roman, arata studiul realizat de Cult Market Research si Politia Romana, prin Institutul de Cercetare si Prevenire a Criminalitatii.

Citeste si: Halloween 2018: Legenda care a fermecat toata planeta
 
Autoritatile recomanda soferilor un comportament prudent la volan, caracterizat de atentie, rabdare si respectarea normelor de circulatie in vigoare. Folosirea dispozitivelor precum telefoane sau tablete este permisa doar in conditii de maxima siguranta, adica folosindu-se sisteme de tip hands-free.
 
Cu toate acestea, nu este indicat ca soferii sa le utilizeze in exces, deoarece discutiile in timpul sofatului pot distrage atentia, chiar daca soferul se poate concentra vizual la trafic.
 
42% dintre soferii intervievati la studiu recunosc ca au adoptat cel putin unul dintre exemplele de comportament riscant. Peste un sfert dintre soferi (29%) au declarat ca in ultimele 6 luni, in timp ce conduceau, au vorbit la telefon fara a folosi hands-free, 5% si-au verificat contul de Facebook, Instagram etc., 4% au purtat o conversatie pe Facebook, Instagram, What's App si 1% s-au filmat in timp ce conduceau.
 

Soferii au fost chestionati si cu privire la perceptia asupra traficului si comportamentului general pe care il au

 
Aproximativ 48% dintre acestia au declarat ca se simt in siguranta in trafic, iar 52% au declarat contrariul. Conducatorii auto se plang de nerespectarea regulilor de circulatie (61%), starea precara a drumurilor (47%) si faptul ca multi soferi fac manevre riscante/conduc imprudent (43%).
 
Aproape 70% dintre participantii la acest studiu au declarat ca respecta limita legala de viteza, indiferent de viteza de deplasare a celorlalte masini. Soferii chestionati tind sa depaseasca viteza legala in special in afara localitatii si pe autostrazi. Peste 80% dintre soferii chestionati au declarat ca, indiferent de categoria de drum, poarta centura de siguranta in cea mai mare parte a timpului.

Potrivit statisticilor, cele mai multe accidente rutiere au loc din cauza manevrelor gresite facute de soferi. Greselile sunt generate in special de neatentie. Este esential ca soferul sa foloseasca cat mai putin telefonul mobil, iar atunci cand o face, sa se asigure ca utilizeaza un sistem hands-free. Filmarile la volan si vizionarea de diverse materiale audio si video in timpul sofatului sunt complet interzise.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.259 de conducatori auto activi (care in ultimele 6 luni, anterioare aplicarii instrumentului de cercetare, au condus un autovehicul), prin intermediul anchetei sociologice telefonice cantitative (CATI). Colectarea datelor a avut loc pe parcursul lunii august.

Citeste si: Evolutia Facebook, dezamagitoare pentru standardele companiei

Sursa foto: pexeles.com


Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 9 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016