Adevarul este ca masinile electrice au fost inventate in anii 1800: de ce au disparut atatia ani?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Adevarul este ca masinile electrice au fost inventate in anii 1800: de ce au disparut atatia ani?
Adevarul este ca masinile electrice au fost inventate in anii 1800: de ce au disparut atatia ani?
de Ioan Straton la 19 Ian. 2024
Urmareste-ne pe Google News
masini electriceteslaistoria masinilor electriceprima masina electrica

Istoria masinilor electrice este surprinzator de vasta si complexa, intinzandu-se inca din secolul al XIX-lea, o perioada in care domeniul transporturilor era intr-o continua transformare.

Pentru a intelege aceasta evolutie, este esential sa privim inapoi la contextul dezvoltarii vehiculelor personale si la motivele pentru care masinile electrice, desi aparute timpuriu, au disparut pentru o lunga perioada de timp.

Evolutia transportului si primele experiente cu vehiculele

La sfarsitul secolului al XIX-lea, principalele mijloace de transport erau calul, aburul si energia electrica. In acest peisaj, tehnologia pe abur era dominanta, fiind deja folosita pe scara larga in industrii si transportul feroviar. Motoarele cu abur erau fiabile si cunoscute de public, dar prezentau inconveniente semnificative: timp indelungat de incalzire si autonomie limitata.
 
Un exemplu notabil este Dampfwagen-ul lui Cugnot, considerat primul automobil, care era alimentat cu abur. Cu toate acestea, limitarile tehnologice au deschis calea pentru alternative noi.

Aparitia masinilor electrice

Masinile electrice au aparut ca o solutie la problemele tehnologiilor existente. Erau mai silentioase, usor de operat si lipsite de emisii nocive. Dezvoltarea bateriilor reincarcabile, incepand cu inovatiile lui Gaston Plante si Camille Alphonse Faure in domeniul bateriilor plumb-acid, a jucat un rol crucial in evolutia acestor vehicule.
 
Inventatori precum Anyos Jedlik, Thomas Davenport si mai tarziu, Thomas Parker, au experimentat si dezvoltat diverse modele de vehicule electrice. Succesul acestor vehicule in anii 1890 si inceputul secolului XX parea sa indice un viitor promitator.

Competitia cu motoarele cu ardere interna

In paralel, dezvoltarea motorului cu patru timpi de catre Nikolaus Otto si motorul diesel de Rudolf Diesel, alaturi de inovatiile lui Karl Benz si Ford, a dus la aparitia si popularizarea masinilor cu motor cu ardere interna. Aceste masini, desi mai zgomotoase si mai dificil de operat, ofereau putere si autonomie superioara.
 
Inovatii precum demarorul electric al lui Charles Kettering si descoperirea de rezerve mari de petrol au contribuit semnificativ la popularizarea masinilor pe benzina. Aceste avantaje, combinate cu imbunatatirea infrastructurii rutiere, au inceput sa eclipseze treptat masinile electrice.

Declinul masinilor electrice

Pana in 1910, masinile electrice au inceput sa piarda teren in fata celor cu motor cu combustie. Lipsa unei infrastructuri electrice adecvate si descoperirea petrolului au limitat adoptarea lor pe scara larga. Majoritatea producatorilor de masini electrice fie au iesit din piata, fie au oprit productia. Tehnologia a supravietuit doar in aplicatii specializate, iar masinile electrice au ramas la periferia industriei auto.

Renasterea masinilor electrice

Schimbarea a venit in anii 1970, in urma crizei petrolului, cand lumea a inceput sa caute alternative la combustibilii fosili. General Motors a dezvoltat EV1 la mijlocul anilor '90, marcand revenirea masinilor electrice in atentia publicului si a producatorilor.
 
Tesla Motors, cu lansarea Roadster-ului in 2008, a reprezentat un punct de cotitura in perceptia publica si tehnologia vehiculelor electrice. Roadsterul, ca primul vehicul electric produs in serie care folosea baterii litiu-ion, a demonstrat potentialul imens al acestei tehnologii.
 
Astazi, asistam la o revolutie a vehiculelor electrice. De la inovatiile timpurii din secolul al XIX-lea pana la vehiculele moderne de inalta performanta, masinile electrice au parcurs un drum lung, marcat de perioade de ascensiune si declin. Redescoperirea si inovarea continua in acest domeniu nu doar ca ne ofera o alternativa la vehiculele traditionale, dar reprezinta si un pas esential catre un viitor mai sustenabil. Evolutia masinilor electrice este un exemplu fascinant al modului in care inovatia, tehnologia si nevoile societatii se intrepatrund, ducand la transformari semnificative in modul nostru de viata.
 

Te-ar putea interesa si: 5 greseli (de evitat) pe care le fac cumparatorii de masini second hand


Sursa foto: imagine generata cu DALL-E

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x