Vanzarea masinilor noi diesel si pe benzina ar putea fi interzisa incepand din 2035

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vanzarea masinilor noi diesel si pe benzina ar putea fi interzisa incepand din 2035
Vanzarea masinilor noi diesel si pe benzina ar putea fi interzisa incepand din 2035
de Adrian Somai la 16 Iul. 2021
Urmareste-ne pe Google News
masini dieselmasini benzinaemisii co2emisii zeromasini electrice

Masinile noi echipate cu unitati de motorizare termice ar putea deveni istorie in Europa, Comisia Europeana prezentand la mijlocul acestei saptamani un plan care ar urma sa le interzica constructorilor auto vanzarea modelelor diesel si pe benzina incepand cu anul 2035. Masura face parte dintr-un plan mai amplu dezvoltat de Bruxelles pentru reducerea emisiilor poluante la nivel european. Pentru inceput, Comisia Europeana isi propune ca emisiile de dioxid de carbon aferente masinilor noi sa scada cu un procent de 55% pana in anul 2030. Noua tinta pe care Comisia vrea sa si-o asume se dovedeste a fi mult mai ambitioasa, obiectivul precedent facand referire la o scadere de 37.5% a emisiilor de CO2 in cazul automobilelor noi. 

 

Marea majoritate a constructorilor de pe scena auto globala si-au indreptat atentia in ultimii ani catre dezvoltarea masinilor electrice, in acest sens fiind facute investitii uriase. Chiar daca vanzarile de masini electrice sunt din ce in ce mai insemnate in unele zone ale continentului european, multi soferi sustin ca inca nu au curajul sa faca acest pas din cauza infrastructurii precare de la acest moment. 

Specialistii Comisiei Europene se declara constienti de aceasta problema a infrastructurii, noul plan propus miercuri spre dezbatere publica continand cateva puncte si in acest sens. Spre exemplu, CE vrea sa impuna intervale minime la care sa existe statii de incarcare pentru masinile electrice pe toate autostrazile de pe Batranul Continent. 

Mai exact, pe orice autostrada din Europa, la fiecare 60 de kilometri trebuie sa existe un punct de incarcare pentru masinile electrice, iar la fiecare 150 de kilometri o statie de incarcare pentru masinile care functioneaza pe baza de hidrogen. La finalul anului trecut, la nivel european existau aproximativ 260.000 de puncte de incarcare pentru masinile electrice, 70% dintre acestea regasindu-se insa in numai trei tari: Germania, Olanda si Franta. Pana in 2030, Comisia Europeana isi propune ca la nivel european sa existe 3.5 milioane de statii de incarcare pentru masinile electrice. 

Constructorii auto critica noile propuneri ale CE 

Pentru ca aceste masuri sa intre in vigoare, noul plan propus de Comisia Europeana trebuie aprobat mai intai de statele membre ale blocului comunitar european si de Parlamentul European. Desi se bucura de suportul grupurilor care lupta pentru protectia mediului, noile masuri propuse de Comisia Europeana sunt considerate mult prea dure de marea majoritate a constructorilor auto din Europa. In aceste conditii, planul CE va avea de infruntat o opozitie importanta venita din partea unor tari precum Germania, Franta, Spania sau Italia. 

Cei care critica noile masuri propuse de Comisia Europeana sustin in primul rand ca masinile electrice sunt mult mai scumpe in comparatie cu cele echipate cu unitati de motorizare clasice. Apoi, acestia aduc in discutie principalul dezavantaj al acestor masini, si anume autonomia prea mica. Apoi, opozantii noilor masuri sustin ca multi muncitori din industrie isi vor pierde locurile de munca odata cu tranzitia completa catre masinile electrice. Spre deosebire de automobilele clasice, cele electrice au mai putine componente, ceea ce inseamna ca este nevoie de mai putini oameni pentru a le construi. 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Laura Codruta Kovesi intervine: Daca vrem mai multi bani la buget, haideti sa reducem frauda cu TVA
Ultima ora

Laura Codruta Kovesi intervine: Daca vrem mai multi bani la buget, haideti sa reducem frauda cu TVA

today17 Iun. 2025
Table magnetice vs. table clasice: care sunt mai potrivite pentru acasa si scoala
Social

Table magnetice vs. table clasice: care sunt mai potrivite pentru acasa si scoala

today17 Iun. 2025
Cum sa folosesti vopseaua lavabila alba ca fundal pentru accente cromatice vibrante
Casa si gradina

Cum sa folosesti vopseaua lavabila alba ca fundal pentru accente cromatice vibrante

today17 Iun. 2025
Mobilierul pentru baie. Cum sa iti organizezi spatiul eficient si cu stil
Casa si gradina

Mobilierul pentru baie. Cum sa iti organizezi spatiul eficient si cu stil

today17 Iun. 2025
Camera de Comert Americana in Romania cere politicienilor sa nu schimbe cota unica cu impozitul progresiv si avertizeaza mediul politic ca actuala tergiversare a unor masuri ingrijoreaza antreprenorii
Economie

Camera de Comert Americana in Romania cere politicienilor sa nu schimbe cota unica cu impozitul progresiv si avertizeaza mediul politic ca actuala tergiversare a unor masuri ingrijoreaza antreprenorii

today17 Iun. 2025
Consilierul lui Nicusor Dan spune ca pana pe 30 iunie Romania trebuie sa aiba un nou pachet de masuri fiscale - Sunt toate scenariile pe masa in privinta masurilor care se pot adopta
Ultima ora

Consilierul lui Nicusor Dan spune ca pana pe 30 iunie Romania trebuie sa aiba un nou pachet de masuri fiscale - Sunt toate scenariile pe masa in privinta masurilor care se pot adopta

today17 Iun. 2025
Cum sa eviti surprizele neplacute in relatia cu partenerii de business
Companii

Cum sa eviti surprizele neplacute in relatia cu partenerii de business

today17 Iun. 2025
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x