Restrictiile de calatorie au avariat grav afacerile marilor transportatori aerieni
Criza generata de pandemia COVID-19 a afectat grav majoritatea sectoarelor economice. Una dintre industriile care au avut (si inca au) cel mai mult de suferit este cea a transportului aerian. Conform Asociatiei Internationale de Transport Aerian (AITA), in luna iulie a anului curent traficul aerian pe continentul european a fost cu 78% mai mic decat cel inregistrat in aceeasi luna a anului trecut.
AITA a comunicat ca in primul trimestru al anului curent traficul aerian in Europa a fost mai mic cu 64,2% decat cel din aceeasi perioada a anului trecut, iar in trimestrul al doilea s-a prabusit complet, fiind cu 96,4% mai mic decat cel din 2019.
AITA a estimat si ca, in Europa, traficul aerian va reveni la nivelul anului 2019 abia in 2024.
Criza generata de pandemia COVID-19 nu a afectat doar companiile aeriene care opereaza in Europa ci toate companiile din intreaga lume.
Singapore Airlines a inregistrat in semestrul I 2020 o pierdere de 1,15 miliarde euro, din care 452 mld. euro in trimestrul I.
Japan Airlines, a doua cea mai mare companie aeriana japoneza, a raportat, doar pentru al doilea trimestru 2020, pierderi de 746 milioane de euro.
Principala companie aeriana japoneza, ANA (All Nippon Airways) a raportat, la randul ei, pierderi de 864 milioane de euro pe trimestrul I al anului in curs. Cifrele pentru trimestrul al doilea nu sunt inca disponibile, insa este sigur ca pierderile inregistrate vor fi mai mari decat cele din trimestrul I.
Cathay Pacific (companie aeriana asiatica, cu sediul la Hong Kong) a inregistrat, in primul semestru al anului, pierderi de 1,36 mld. euro, cel mai prost rezultat obtinut in cei 70 de ani de la infiintare.
Compania aeriana americana United Airlines a raportat, pentru trimestrul al doilea al anului in curs, o pierdere record de 1,36 mld. de euro, cea mai mare in cei 94 de ani de existenta.
In octombrie a.c., United Airlines a anuntat ca va fi nevoita sa concedieze 36.000 de angajati (o treime din totalul personalului).
American Airlines a pierdut, doar in trimestrul al doilea, 1,76 mld. euro si se pregateste sa concedieze, tot in octombrie, 25.000 de angajati.
O alta companie americana, Delta Air Lines, a raportat, in trimestrul al doilea, o pierdere de 4,83 mld. euro.
Compania germana Lufthansa (cea mai mare din Europa) a pierdut in primele sase luni ale anului 3,6 mld. de euro si se pregateste sa concedieze 22.000 de angajati.
International Airlines Group, companie aeriana anglo-spaniola care detine British Airways si Iberia, a raportat, pentru primele sase luni ale anului, o piedere de 3,8 mld. de euro.
Grupul franco-olandez Air France-KLM a pierdut, la randul sau, 4,4 mld. de euro in primul semestru al anului.
2020 va fi, cu siguranta, cel mai prost an pentru companiile aeriene din intreaga lume si sute de mii de oameni care lucreaza in aceasta industrie isi vor pierde locurile de munca.
In acelasi timp, insa, prin diminuarea drastica a traficului aerian, Pamantului i se va permite sa ia o gura de aer proaspat deoarece poluarea produsa de avioane va fi aproape de zero in acest an.
Sursa foto: maxpixel.net