Autostrada Transilvania se face cu muncitori din Bangladesh. Firmele nu gasesc romani care sa munceasca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Autostrada Transilvania se face cu muncitori din Bangladesh. Firmele nu gasesc romani care sa munceasca
Autostrada Transilvania se face cu muncitori din Bangladesh. Firmele nu gasesc romani care sa munceasca
de Magda Florea la 19 Iul. 2019
Urmareste-ne pe Google News
criza fortei de muncalocuri de muncadiasporasalariu minimconstructii

Una dintre firmele care se va ocupa de constructia Autostrazii Transilvania se plange ca nu gaseste romani pe care ii angajeze pe santier. In consecinta, constructorul apeleaza la muncitori din Bangladesh.

Criza fortei de munca se adanceste in Romania. Firmele gasesc tot mai greu personal pe care sa il angajeze, iar cele mai dificile situatii se intalnesc in domeniul constructiilor.

Desi, potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 114 din 2018, angajatorii sunt obligati de stat sa acorde salariu minim de 3.000 de lei brut (2.360 de lei net), muncitorii romani care sa accepte posturile libere sunt foarte greu de gasit. Nici celelalte facilitati fiscale nu ii determina pe romani sa accepte un loc de munca in constructii. Spre exemplu, prin OUG 114, constructorii au beneficii precum:
 
- angajatii vor fi asigurati la sistemul asigurarilor sociale de sanatate fara plata contributiei de asigurari sociale de sanatate;
- contributia de asigurari sociale scade la 21,25%, de la 25%;
- veniturile din salarii, scutite de la plata impozitului pe venit;
- contributia asiguratorie pentru munca, pe care o plateste angajatorul, scade la 0,3375%, de la 2,25%.
 
Unul dintre constructuctorii care au castigat licitatia pentru constructia Autostrazii Transilvania are 200 de locuri de munca disponibile. Din moment ce nu a gasit personal interesat de aceste joburi in Romania, firma s-a orientat catre "importul" de muncitori. Concret, pentru Autostrada Transilvania vor lucra muncitori din Bangladesh.
 
"Avem o mare problema cu gasirea de muncitori. Au plecat din tara si, odata stabiliti acolo cu familia, nu se mai intorc. Avem deficit de 200 de muncitori. Am adus oameni din Bangladesh", a spus pentru economica.net reprezentantul unui constructor de pe Autostrada Transilvania (A3).

Autostrada Transilvania, A3, se afla in acest moment in constructie. Ea porneste de la Bucuresti spre nord, urmand sa traverseze Muntii Carpati prin Valea Prahovei, sa strabata Podisul Transilvaniei pe directia SE-NV, si sa ajunga, prin nordul Carpatilor Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Bors. Autostrada va lega orasele Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Turda, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Lungimea totala planificata a autostrazii este de 584 km.

Pe 1 decembrie 2009 s-au deschis circulatiei primii 42 de kilometri din aceasta autostrada, dintre Turda si Cluj-Napoca Vest (Gilau), iar in 13 noiembrie 2010, inca 10 km intre Turda si Campia Turzii, iar in 2018 extensia Cluj-Napoca Vest (Gilau)–Nadaselu, in timp ce alte tronsoane sunt in executie. Din 14 decembrie 2018, sunt circulabili complet toti cei 62 km ai autostrazii Bucuresti–Ploiesti, dupa ce portiunea dintre centurile celor doua orase a fost deschisa initial in 19 iulie 2012. Pe data de 30 mai 2013 contractul cu firma americana Bechtel pentru tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau–Bors a fost reziliat.
 

Criza fortei de munca, o problema acuta pentru sectorul constructiilor


Criza fortei de munca are ca prima cauza faptul ca romanii prefera sa munceasca in strainatate. Chiar daca pleaca departe de familie si de casa, romanii care muncesc in constructii prefera sa depuna acelasi efort, insa pentru cel putin 1.000 - 1.200 de euro pe luna, in tari precum Italia sau Germania. Daca, in schimb, pleaca in Anglia sau in tarile nordice, veniturile pot trece lejer de 2.000 de euro lunar.

In acest context, salariul minim brut de 3.000 de lei este evident ca nu starneste mare interes romanilor, desi guvernantii au lansat facilitatile fiscale din constructii cu gandul ca vor reusi sa aduca in tara multi romani care muncesc peste hotare.

Cifrele estimative arata ca aproximativ 4,5 milioane de romani se afla in afara granitelor tarii, cei mai multi dintre acestia fiind plecati in cautarea unui trai mai bun, pentru un loc de munca mai bine platit.

Multi dintre acestia refuza sa se intoarca acasa, nu numai pentru ca remuneratia este mica, ci si din cauza nivelului de trai scazut, in general, al sistemelului medical precar si al sistemului de invatamant neperformant.

Oamenii considera ca tarile dezvoltate din Vest, in special, le ofera oportunitati de dezvoltare profesionala, le ofera salarii de mii de euro, chiar daca nu au calificari inalte si, de asemenea, statul le pune la dispozitie facilitati fiscale si sociale inexistente in Romania.

Aceeasi problema este regasita in aproape toate domeniile de activitate. Angajatorii se plang de faptul ca nu gasesc personal interesat de locurile de munca, chiar si fara calificare. Multi angajatori sunt dispusi sa ofere facilitati precum transport, o masa calda sau calificare la locul de munca, insa chiar si astfel spun ca oamenii nu dau buzna pentru ocuparea posturilor disponibile.

Citeste si: Succes pentru monitorul preturilor carburantilor: 180.000 de cautari pe platforma in numai doua saptamani de la lansare
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Bani cash de pe Revolut cu ZERO comision. Care sunt limitele de la bancomat
Financiar-Bancar

Bani cash de pe Revolut cu ZERO comision. Care sunt limitele de la bancomat

today19 Iun. 2025
De ce sa investesti in Bitcoin pe termen lung
Financiar-Bancar

De ce sa investesti in Bitcoin pe termen lung

today18 Iun. 2025
De ce majoritatea oamenilor raman mediocri si cum sa nu fii unul dintre ei
Life Style

De ce majoritatea oamenilor raman mediocri si cum sa nu fii unul dintre ei

today18 Iun. 2025
Cum iti sabotezi singur succesul si ce sa faci in privinta asta
Life Style

Cum iti sabotezi singur succesul si ce sa faci in privinta asta

today18 Iun. 2025
Ce sa NU faci cu banii tai anul acesta: sfaturi proaste de evitat
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ce sa NU faci cu banii tai anul acesta: sfaturi proaste de evitat

today18 Iun. 2025
Cum calculezi daca esti independent financiar. Expert: atunci cand ajungi sa castigi suficient de mult pentru a putea trai (luna de luna) cheltuind doar jumatate din salariu
Economie

Cum calculezi daca esti independent financiar. Expert: atunci cand ajungi sa castigi suficient de mult pentru a putea trai (luna de luna) cheltuind doar jumatate din salariu

today18 Iun. 2025
Ghid complet pentru intretinerea unui aparat dentar invizibil
Life Style

Ghid complet pentru intretinerea unui aparat dentar invizibil

today18 Iun. 2025
Cum se asigura aeroporturile si garile ca mentin un nivel optim de igiena?
Tehnologie

Cum se asigura aeroporturile si garile ca mentin un nivel optim de igiena?

today18 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x