Relatia dintre agentii de vanzari si clienti in firmele din domeniul constructiilor
cupa excavatorlanturi utilajeutilaje constructii
Cu siguranta multi dintre cei care detin o firma de piese pentru utilaje de constructii s-au confruntat si inca se confrunta cu o serie de probleme fie ca este vorba de un produs a carui indetificare in mod normal nu ar trebui sa creeze nici o problema fie ca vorbim de un produs atipic.
Erorile la identificarea pieselor au drept consecinta produse care nu se potrivesc, iar termenul de livrare al pieselor creeaza si el probleme insa cea mai mare problema este detrminata de vechimea parcului auto si de faptul ca o serie de produse pur si simplu nu se mai fabrica.
De la reprezentantul Rocatil Piese de Schimb am aflat ca printre cele mai usoare piese de identificat se afla
cupele pentru buldoexcavator,
cupele de excavator si
lanturile pentru utilaje si acesta deoarece datele solicitate clientului sunt minime.
In functie de tipul materialului exploatat, este nevoie de un tip diferit de cupa atat in ceea ce priveste maniera constructiva cat si materialul din care este confectionata cupa. In cazul cupelor de excavare spre exemplu, putem avea cupa standard, recomandata in excavarea de materiale ce contin un nivel mic spre mediu de roca in timp ce exploatarea de roca presupune utilizarea unei cupe ramforsate, fabricata din material mai dur si cu un profil diferit de cupa standard. Carateristicile acestora sunt foarte importante, pentru orice client care isi doreste piese de calitate de lunga durata.
Revenind la problemele intampinate la identificarea pieselor pentru utilaje de constructii, va enumar cele mai uzuale obstacole intalnite. Pentru a evita probelme de tipul „piesa nu s-a potrivit” ca si in domeniul pieselor auto si in domeniul pieselor pentru utilaje de constructii, clientul trebuie sa furnizeze o serie de informatii care vor ajuta la identificarea corecta a pieselor.
In primul rand cand esti interesat sa cumperi o piesa pentru utilajul tau trebuie sa-i transmiti agentului de vanzari toate detaliile utilajului incepand cu seria de sasiu si marca. Totodata clientul trebuie sa informeze agentul de vanzari daca utilajul a suferit modificari sau nu. Daca sunt modificari exsita un risc foarte mare ca piesa identificata dupa serie sa nu se potrivesca si pentru ambele parti acesta inseamna timp si bani pierduti. Piesele care sunt aduse la comanda, mai ales la comenda externa nu sunt acceptate la retur, iar in situatiIle in care se accepta, penalitatile care se suportata nu sunt de neglijat, acestea reprezentand intre 25-30% din valoarea bunului la care se adauga si costurile de transport.
Un lucru foarte important este atentia acordata cand se dicteaza seria utilajului. Se intampla ca, clientul sau de ce nu si agentul de vanzari sa greseasca o cifra(se intampla), iar asta duce la o identificare gresita a produsului si ulterior la intarzierea primirii lui.
Termenul de livrare prea mare este un alt obstacol cu care se confrunta specialistii in domeniul pieselor pentru utilaje de constructii. Acesta este determinat in mare parte de faptul ca majoritatea pieselor sunt importate si fiecare furnizor are termenul lui. Pe de alta parte sunt si piese „captive”, acele piese care se gasesc doar pe original si care au un termen de fabricare chiar si de 120 de zile, fara a se intelege de aici ca toate piesele originale intra in acesta categorie! Acest lucru ingreuneaza mult ofertele facute clientilor deoarece toti clientii doresc piese de pe o zi pe alta si din nefericire nu inteleg cum se desfasoara procesul unei comenzi.
Ultimul obstacol de care se „lovesc” specialistii in domeniu este determinat de pretul produsului. Din pacate pe piata exista foarte multe produse de origine si calitate indoielnica la preturi mici. Clientii se bucura de aceste „super oferte” iar consecientele montarii unor piese neadecvate sunt majore, produsele inproprii ajungand sa distruga piese bune si generand costuri suplimentare.
Pentru a evita cat mai mult aceste obstacole este nevoie de preventie.
Reviziile facute la timp si verificarea frecventa a starii utilajului sunt necesare. Totodata identificarea din timp a potentialelor probleme poate insemna o reducere a costurilor pe viitor !