Unde gresesc multi oameni de afaceri cand isi fac reclama

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Unde gresesc multi oameni de afaceri cand isi fac reclama Unde gresesc multi oameni de afaceri cand isi fac reclama
de Mihai Balescu la 20 Ian. 2019 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
Pentru foarte multi intreprinzatori, cautarea de noi clienti seamana cu pescuitul la copca: fac o spartura in gheata, leaga de firul unditei o momeala oarecare, o scufunda in apa si asteapta, in speranta ca ceva-ceva tot s-o prinde. Gresit. Ce nu inteleg acesti oameni este 1) ca nu trebuie sa sparga gheata oriunde, ci in locul optim si 2) ca trebuie sa foloseasca momeala potrivita pentru tipul de peste pe care vor sa-l prinda.

A alege locul optim pentru a va lansa oferta inseamna sa identificati locul unde este cel mai probabil sa se afle clientii pe care ii vizati. Iar pentru asta nu trebuie decat sa le intocmiti acestora un portret-robot, pe principiul ca, stiind cam ce fel de oameni sunt, puteti sa va dati seama destul de exact si unde ii gasiti. Ca urmare, raspundeti la intrebarea: “Cine este clientul meu?”. Iar raspunsul s-ar putea sa fie ceva de genul:

1. Are intre 25 si 35 de ani;
2. Este casatorit;
3. Locuieste pe o raza de 5 km in jurul reperului X;

4. Are copii de scoala primara;
5. Conduce masina personala cel putin 100 km pe saptamana.

Daca nu sunteti in masura sa enumerati rapid cinci astfel de caracteristici ale oamenilor pe care vreti sa vi-i transformati in clienti, afacerea dvs. nu va ajunge prea departe. Ca sa va fie mai usor cu raspunsul, ganditi-va la cei mai buni 10 clienti ai dvs. in momentul de fata. Ce au ei in comun?

Odata intocmit portretul-robot, lucrurile devin mai clare. Ati descoperit, sa zicem, ca tintiti spre un segment format din oameni de afaceri de un anumit calibru. Ce locuri frecventeaza acestia? Restaurante de lux, Camere de Comert, centre de afaceri, aeroporturi, hypermarket-uri? Foarte bine. Dupa caz, amplasati un stand cu pliante publicitare la intrare, cumparati reclama in revistele care se distribuie gratuit acolo, difuzati spoturi de promovare pe ecranele TV din incinta.

In plus, se poate miza pe faptul ca orice asemenea potential client conduce o masina mai “suparata”, ca urmare luati in vizor service-urile auto ale marcilor notorii, precum si benzinariile sau spalatoriile cu o anumita tinuta.

Am ajuns acum la “momeala”. “Momeala” inseamna o oferta care raspunde unei anumite nevoi a “pestilor” vizati. Pastrand exemplul de mai sus, al oamenilor de afaceri, si presupunand ca ati editat un ghid (“Vizita de afaceri in strainatate”), “momeala” dvs. va suna in felul urmator: “Calatoriti des peste hotare, in interes de afaceri? Ghidul X va arata cum sa evitati orice situatie neplacuta si cum sa cheltuiti cat mai putini bani!” Punct ochit, punct lovit! Fara cheltuieli inutile de reclama! Si asta doar pentru ca ati sacrificat putin timp gandindu-va cine e clientul dvs. si unde il gasiti.

In concluzie, pentru a transmite in mod eficient un mesaj in ziua de azi, trebuie sa abandonati vechea idee cum ca "important e ca mesajul sa ajunga la cat mai multi oameni". In realitate, un singur lucru e important: ca mesajul dvs. sa ajunga la cine trebuie.

Asadar, cunoasteti-va potentialul client si concentrati-va asupra lui, personal. Asta e cheia. Decizia de a cumpara nu o ia o masa de oameni, ci un individ cu nume si prenume, care citeste ziarul preferat pe Internet, dimineata, sau urmareste seara, la televizor, emisiunea care il intereseaza.

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Economie

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x