Inversarea ierarhiei puterii in marketing: Publicitatea online devanseaza televiziunile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inversarea ierarhiei puterii in marketing: Publicitatea online devanseaza televiziunile
Inversarea ierarhiei puterii in marketing: Publicitatea online devanseaza televiziunile
de Magda Florea la 21 Feb. 2019
Urmareste-ne pe Google News
marketingpublicitatereclame tvvanzarimarketing online

Au fost candva ziarul, radiorul si televizorul. Parea ca nimic mai interactiv, accesibil si ingenios nu mai putea aparea pentru lumea publicitara. Reclamele la tv au facut furori de-a lungul deceniilor, au schimbat de-a dreptul istoria, au dat tonul in moda, in cinematografie si arta. Au creat imperii prin vanzari masive ca urmare a impactului social, sau, din contra, au facut companii sa dispara. Aceasta este lumea publicitatii, in permanenta miscare.

Iar aceasta miscare a adus in prim-plan internetul, iar revolutia s-a produs. Practic, in 2019, daca firma ta nu este "pe net", nu existi, iar acest dicton e aplicabil si la nivel personal. Cine nu are un cont pe o retea de socializare si nu poate fi "reperat" de cei din jur in spatiul virtual pare ca nu exista.

Ca e bine sau nu, argumente putem gasi pentru ambele pareri, insa cert este ca pentru lumea publicitatii este cat se poate de bine, de provocator, de inovator, de nou si de fascinant.

Citeste si: Euro a crescut spre 4,76 lei. Aurul atinge recordul ultimilor sase ani


Asistam la un moment istoric: schimbarea polului de putere in marketing


Publicitatea prin printuri sau reclame la tv a fost depasita de cea online. Pentru prima data in istorie, bugetul alocat pentru publicitatea online in SUA in acest an il va depasi pe cel consacrat pentru media traditionale, iar tendinta se va accelera in urmatorii ani, arata un studiu publicat miercuri de firma de cercetare de piata eMarketer, informeaza AFP.
 
Potrivit acestui studiu, cheltuielile cu publicitatea online in SUA vor creste cu 19% in acest an, pana la 129 miliarde de dolari, in timp ce cheltuielile cu publicitatea pentru suporturile traditionale vor scadea cu 4%, pana la 109 miliarde dolari. In plus, eMarketer prognozeaza o crestere de 58% a cheltuielilor cu publicitatea digitala intre 2018 si 2021, fata de o scadere de 4% pentru suporturile traditionale (afisaj, presa, televiziune, radio).
 
"Tranzitia treptata a atentiei consumatorilor spre platformele digitale a ajuns la un punct de inflexiune pentru advertiseri, fortandu-i sa se indrepte spre digital", a declarat directorul de prognoze de la eMarketer, Monica Peart.
 
Potrivit eMarketer, in 2021 cheltuielile cu publicitatea online vor reprezenta doua treimi (62%) din bugetele publicitare.
 
O alta tendinta este cresterea ponderii Amazon in sectorul publicitatii. Astfel, in 2019, Amazon ar urma sa revendice 8,8% din cheltuielile cu publicitatea pe suport digital in SUA, fata de doar 1,5% in 2016. Progresia Amazon se va face, la fel ca si in anii precedenti, in detrimentul Google, care ar pierde un punct din cota de piata pana la 37,2%, a Microsoft si a Verizon (care controleaza in special Yahoo).
 
Raportul eMarketer sustine ca "duopolul" Google-Facebook va inregistra in acest an primul declin al cotei pe piata de advertising, pana la 59,3% de la 60% anul trecut. Aceasta scadere se va datora in special Google, care va avea o cota de piata de 37,2%, in timp ce cota de piata a Facebook va inregistra o usoara crestere, de la 22,1% pana la 21,8.

Citeste si: "Xenofobie" vs. "political correctness". Care tabara are dreptate?

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Examenul de presedinte
Analize

Examenul de presedinte

today02 Mai. 2025
Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara
Companii

Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara

today02 Mai. 2025
1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x