Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Peste jumatate din accidentele aviatice au drept cauza erorile de pilotaj


Peste jumatate din accidentele aviatice au drept cauza erorile de pilotaj
de la 22 Ian. 2019 Exclusiv
Peste jumatate din accidentele aviatice au drept cauza erorile de pilotaj
Tags: aviatiepilotajpilot avionzborinstructaj

De ce apar erorile de pilotaj? Raspunsul s-ar putea sa va surprinda. Motivul il constituie adesea nu lipsa de pregatire sau experienta insuficienta a pilotilor, ci oboseala. O spun, mai cu jumatate de gura, insisi pilotii, care marturisesc ca din cauza oboselii accentuate li s-a intamplat uneori sa rateze apeluri radio importante, sa interpreteze gresit datele afisate de aparatura de bord sau chiar sa adoarma in timpul zborului.


“Sa nu cumva sa ma trezesc si sa constat ca tu inca nu te-ai sculat”, i-ar fi spus odata un pilot secundului sau inaintea unui zbor. Mai mult ca sigur ca e vorba doar de o gluma din folclorul bransei, totusi ea are o baza reala: au existat cateva cazuri in SUA si Marea Britanie cand pilotii au trecut de aeroportul pe care trebuiau sa aterizeze pentru ca adormisera, in timp ce avionul zbura pe pilot automat.

Dar adevarul e ca pilotii nici nu prea au cum sa se odihneasca in mod corespunzator. Teoretic, ei ar trebui sa se refaca intre doua zboruri dormind in saloanele destinate echipajelor, aflate in marile aeroporturi, dar acestea nu ofera intotdeauna conditiile necesare (spatiu suficient, intuneric, liniste, temperatura adecvata).

Reporterii postului ABC News chiar au filmat pe ascuns piloti care preferau sa se odihneasca pe scaunele din zonele VIP ale aeroporturilor, unde era mai putina aglomeratie decat in saloanele special amenajate pentru ei.

Apoi, chiar daca exista conditii adecvate de odihna, trebuie tinut cont si de faptul ca pilotii nu pot dormi la comanda. Cursele lungi, care presupun schimbari de fus orar, duc la tulburari ale ceasului biologic, acel mecanism al organismului uman care ne spune cand sa stam treji si cand sa ne culcam. Pentru ca efectele acestor tulburari sa se estompeze ar fi nevoie de perioade lungi de pauza, dar programul strans al pilotilor nu permite asa ceva.

Rezultatul e oboseala cronica, o afectiune foarte periculoasa pentru piloti deoarece manifestarile ei includ:

• viteza scazuta de reactie
• lipsa de concentrare
• pierderi de memorie
• erori in rationamente
• reducerea acuitatii vizuale
• depresie,

adica exact lucruri de care pilotii NU au nevoie.

In aviatia militara lucrurile stau cu totul altfel – aici regulile sunt stricte si se aplica la fel de strict. Pilotilor li se impune chiar si numarul de calorii pe care trebuie sa le asimileze inainte de a se urca in avion, in timp ce in aviatia civila pilotii trebuie sa se multumeasca adesea cu o punga de chipsuri luata de la un automat din incinta aeroportului.

N-am fi vorbit atat despre oboseala pilotilor daca ea n-ar fi fost unul dintre factorii determinanti in foarte multe dintre accidentele aviatice. Si, din pacate, situatia nu se amelioreaza. Un studiu efectuat de Health and Safety Laboratory, din Birmingham, arata ca 75% din pilotii britanici au traversat in activitatea lor perioade de oboseala severa, iar 81% din ei spun ca situatia e mai rea acum decat in urma cu doi ani.

Lucrurile devin si mai grave daca ne gandim ca pentru oboseala practic nu exista remedii, in afara de odihna, desigur. Gradul de oboseala nu este influentat nici de motivare, nici de profesionalism, nici de antrenament, nici de experienta. Iar progresul tehnologic, foarte semnificativ de altfel in domeniul aviatiei, nu poate face nici el mare lucru.

Citeste si: Alexandru Ioan Cuza – povesti de viata si povesti de moarte pe fundalul Unirii Principatelor Romane

Sursa foto: www.pexels.com


Editorialist Manager.ro
25 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016