Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Peste 90% dintre tranzactiile locale se efectueaza cash


Peste 90% dintre tranzactiile locale se efectueaza cash
de la 03 Mai. 2019
Peste 90% dintre tranzactiile locale se efectueaza cash
Tags: tranzactiiplati onlinemobile bankingbancisistem bancardigitalizare

Bancile au un grad de digitalizare modest, legat in directa proportionalitate cu nivelul economiei romanesti, pe ansamblu. Romanii raman fideli in continuare tranzactiilor cash, aproape 94% dintre acestea realizandu-se in numerar.

 In Romania, sistemul bancar este in topul celor mai digitalizate sectoare ale economiei, tara noastra avand chiar si asa performante mai putin decat modeste. Circa 94% din tranzactiile de la nivel local sunt in continuare cash, fata de 68% – media europeana. Asta, in con­ditiile in care o crestere de cel putin 10% a acestor tran­zac­tii, timp de patru ani, ar duce la o sca­dere de 5% a economiei „gri“. Economia subterana este evaluata la peste 20% din PIB, potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS).
 
Totodata, rata de participare la tran­zac­tii online a companiilor mici si mijlocii este de doar 7%, cu 10% mai scazuta fata de media UE, reiese din datele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB). Desi retail-ul online a depasit, anul trecut, 3,5 miliarde de euro, doar 23% din utilizatorii de internet din Romania au facut cumparaturi online la nivelul anului 2017, fata de aproape 70% – media europeana. In ceea ce pri­veste internet banking-ul, doar unu din zece utilizatori de internet a folosit aceste servicii, fata de 61% – media UE.
 
Platformele online de administrare a con­­­turilor au fost printre principalele servicii digitale in care bancile de la nivel local au investit in ultimii ani. Potentialul de crestere in aceasta zona este insemnat, dupa cum sugereaza si statisticile 
 
Bancile mai mari au inceput totusi sa faca primii pasi in directia dez­voltarii unor produse digitale mai sofisticate. Banca Transilvania a lansat, recent, o platforma online care permite fintech-urilor si altor companii de tehnologie sa tes­teze integrarea cu anumite servicii ale bancii, astfel incat sa poata afisa soldurile clientilor, istoricul tranzactiilor si chiar sa initieze plati prin platforme externe catre BT.
 
Clujenii au si un parteneriat cu Perso­netics, lider de piata in domeniul aplica­tiilor bancare cognitive, pentru a introduce inte­li­­genta artificiala in serviciile sale, iar o apli­catie de banking cognitiv ar urma sa fie lansata la jumatatea acestui an.
 
Mai mult, BT a investit si a devenit ac­tio­nara a unor companii care ofera servicii de digitalizarea afacerilor locale.
 
In privinta indicatorilor clasici, BT a ra­portat o crestere de 14% a numarului de utilizatori de internet banking, depa­sind pragul de un milion de clienti, dar si un avans puternic al numarului de clienti de mobile banking (jumatate de milion, in crestere cu 34%).
 
Volumul tranzactiilor prin internet ban­king a crescut cu 20%, iar cel prin dispozi­tive mobile a consemnat un ritm de cres­tere de 54%, anul trecut.
 
Olandezii de la ING si-au concentrat in­vestitiile de anul trecut in optimizarea plat­formei online pentru dispozitivele mobile, in conditiile in care aproape 80% din cele 112 milioane de vizite HomeBank au fost realizate de pe un smartphone. Printre investitiile mai sofisticate implementate anul trecut si la nivel local, se nu­­mara plata cu telefonul mobil. „Solutia de digital wallet ING Pay a raportat cele mai bune rezultate din intreg grupul ING la nici jumatate de an de la lansare. La finalul lunii decembrie, 70.000 de per­soane foloseau optiunea de plata cu te­le­fonul, cumuland 2,5 milioane de tran­zactii. Ponderea din totalul platilor reali­zate la POS de clientii ING a ajuns rapid la 3%“, au transmis reprezentantii bancii olandeze, fara a detalia gradul de adoptare a tehno­logiei la nivel local.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016