Afaceri puse pe butuci de pandemia coronavirus. Navele de croaziera

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Afaceri puse pe butuci de pandemia coronavirus. Navele de croaziera
Afaceri puse pe butuci de pandemia coronavirus. Navele de croaziera
de Mihai Balescu la 03 Sep. 2020 Exclusiv
2020 trebuia sa fie un an foarte bun pentru companiile care opereaza nave de croaziera. Cruise Lines International, asociatia care grupeaza principalele firme in domeniu, estima in urma cu 8-9 luni ca vor fi 32 de milioane de pasageri in acest an si un profit cel putin la nivelul lui 2019 – 6 miliarde $, la o cifra de afaceri de 38 de miliarde $. Apoi a venit criza coronavirus si in loc de profituri au aparut doar niste cheltuieli imense, necesare pentru intretinerea navelor tinute la tarm.

Infectarea in februarie a.c. a 712 oameni aflati la bordul navei Diamond Princess a fost primul semn ca se intampla ceva grav in aceasta industrie. Nava a fost imediat bagata in carantina de autoritatile japoneze in apropierea orasului-port Yokohama, apoi “sora” ei, Grand Princess, a avut aceeasi soarta in Oakland, California, dupa ce 78 de pasageri au fost testati pozitiv la noul virus.

Dupa care, rand pe rand, alte nave s-au confruntat cu cazuri de Covid-19 si s-au trezit nevoite sa mearga din port in port, pentru ca nimeni nu le mai permitea acostarea, devenind practic niste focare de infectie navigand pe marile si oceanele lumii – adevarate “vase Petri plutitoare”, dupa cum le-a denumit mass media. In decurs de 2 luni, turismul pe vase de croaziera pur si simplu s-a prabusit, toate cele 338 de nave de acest tip existente la nivel mondial au devenit niste mastodonti inutili si costisitori.

Si asta intr-o perioada in care era prevazut un boom al afacerii. 19 nave noi, in valoare de 9 miliarde $, erau programate sa fie lansate in acest an, vedeta fiind Scarlet Lady a companiei Virgin, cu care miliardarul Richard Branson dorea sa isi faca debutul pe aceasta piata. O piata cu clienti din ce in ce mai pretentiosi, care vor ca in voiajul lor pe mare sa se bucure de parcuri tematice, tobogane acvatice de 10 etaje inaltime, rollercoastere, catarat in copaci (!). Nu sunt fantezii, navele de ultima generatie chiar au asemenea atractii.


Dar a venit coronavirus, cum spuneam, si aceasta industrie a fost trasa pe linie moarta – o industrie care, chiar si fara coronavirus, oricum era foarte expusa. Fiind vorba de oameni multi intr-un spatiu restrans, navele de croaziera aveau de-a face permanent cu pericolul unei imbolnaviri generalizate, al unui act terorist, al unei toxiinfectii alimentare, defectiuni tehnice etc., totul pe fondul unei presiuni constante din partea unei multitudini de organizatii si autoritati preocupate de poluarea mediului, distrugerea habitatului marin sau exploatarea personalului.

Partea buna este ca, odata cu diminuarea raspandirii coronavirus, afacerea isi va reveni extrem de rapid. Turismul pe nave de croaziera are o caracteristica interesanta – clientii devin rapid fani, peste 85% din ei achizitioneaza din nou astfel de excursii. De-aceea nu trebuie sa ne mire ca marile companii din domeniu au deja liste de pasageri completate si asteapta doar semnalul ca vasele pot pleca pe mare, bineinteles in contextul in care sunt pregatite cu toate masurile posibile de siguranta pentru a nu risca o infectie cu Covid-19 sau intrarea in carantina.

Ele sunt constiente ca, odata cu reluarea croazierelor, orice caz de infectare va duce instantaneu la suspendarea acestor excursii, adica la situatia cea mai neagra, pentru a carei depasire s-au depus eforturi uriase in ultima jumatate de an. De aceea nu e loc de neglijente.

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Ei sunt bugetarii ajutati de stat sa-si cumpere casa: banii merg direct catre plata ratei la banca. Cine beneficiaza de lege
Imobiliare

Ei sunt bugetarii ajutati de stat sa-si cumpere casa: banii merg direct catre plata ratei la banca. Cine beneficiaza de lege

Avem o categorie de profesionisti, care lucreaza la stat, si care datorita functiilor ocupate, beneficiaza de o lege care ii ajute sa-si achizitioneze o locuinta. Ei bine, se pare ca intentia...
today08 Aug. 2022
Nicio zi fara socuri la dobanzi - de la agonie la agonie traiesc romanii datori la banci. Optiunile, limitate si periculoase
Financiar-Bancar

Nicio zi fara socuri la dobanzi - de la agonie la agonie traiesc romanii datori la banci. Optiunile, limitate si periculoase

De la o zi la alta, dobanzile sufera soc dupa soc, crestere dupa crestere, spre disperarea romanilor datori la banci, carora povara financiara lunara le-a crescut in ultimul an cu cateva sute bune...
today08 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

UE ne da iar bani. S-a semnat acordul, primim 149 de milioane euro, unde vor merge banii, in ce vor fi bagati
Ultimele stiri economice

UE ne da iar bani. S-a semnat acordul, primim 149 de milioane euro, unde vor merge banii, in ce vor fi bagati

today08 Aug. 2022
O noua Autostrada in Romania: veti merge pe ea in cateva luni, pana la finalul anului, promite ministrul Transporturilor
Ultimele stiri economice

O noua Autostrada in Romania: veti merge pe ea in cateva luni, pana la finalul anului, promite ministrul Transporturilor

today08 Aug. 2022
Dobanzile cresc, consumul scade, consumatorii sufera. Stagfatia e cosmarul cel mai mare
Economie

Dobanzile cresc, consumul scade, consumatorii sufera. Stagfatia e cosmarul cel mai mare

today08 Aug. 2022
Marea Digitalizare in lumea investitiilor. BVB si Depozitarul Central lanseaza Platforma Inrolare Investitori
Banii tai - sectiune de educatie...

Marea Digitalizare in lumea investitiilor. BVB si Depozitarul Central lanseaza Platforma Inrolare Investitori

today08 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x