Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

5 sfaturi pentru a avea succes in primul an de antreprenoriat


5 sfaturi pentru a avea succes in primul an de antreprenoriat
de la 15 Feb. 2019
5 sfaturi pentru a avea succes in primul an de antreprenoriat
Tags: human resursesresurse umanerecrutare

Primul an de antreprenoriat este unul al testelor, al emotiilor si nervilor tari, un an in care toate ideile tale vor fi puse la incercare, iar resursele financiare si toata strategia conceputa pana atunci vor trebui sa faca fata realitatii mai dure din piata.


In Statele Unite ale Americii, un raport realizat de Bureau of Labor Statistics arata faptul ca 20% dintre firmele nou infiintate intra in faliment inca din primul an, iar 50% pana in al cincilea an de activitate. Inceputul este insa extrem de important, pentru a putea construi o afacere solida cu perspective clare pe termen mediu si lung. In mod clar, te vei lupta nu iesi in pierdere si vei fi nevoit sa investesti cu mare atentie ca sa nu risipești putinele resurse pe care le ai la dispozitie.


 

1. Angajeaza oamenii potriviti


Nu poti face totul de unul singur si ar fi si o greseala sa incerci sa gandesti in acest fel. Asta nu inseamna ca trebuie sa iti umpli firma cu angajati doar de dragul de a parea o structura masiva. Vei cheltui mult prea mult, iar riscul de a ramane fara lichiditati va fi urias. Ceea ce trebuie sa faci insa este sa gasesti angajatii potriviti pe posturile cheie din firma ta care te vor ajuta sa iti dezvolti organic compania inca in primul an. Daca pana de curand ai fost angajat, aceasta perspectiva a angajarilor mai mult ca sigur ca ti-a fost straina. Fiind la inceput de drum cu businessul tau, trebuie sa stii ca 42% dintre angajatori sunt mereu ingrijorati ca nu vor fi capabili sa gaseasca cei mai talentati oameni de pe piata ca sa lucreze in firmele lor. In acelasi timp, 72.8% se lupta din greu pana cand reusesc sa aduca exact ceea ce isi doreau, dupa cum arata la inceputul anului trecut un studiu realizat de americanii de la CareerBuilder. Sa gasesti oamenii perfecti pentru ideile tale poate fi o sarcina extrem de dificila atunci cand timpul tau este limitat, iar firma nu este dezvoltata indeajuns ca sa isi faca propriul departament de HR. Astfel, poti apela la servicii de recrutare care iti pot rezolva problemele urgente, chiar si atunci cand esti grabit sa gasesti candidati buni intr-un timp scurt.


2. Externalizeaza cat poti de mult


La fel ca in cazul serviciilor de recrutare, poti incerca sa externalizezi unele parti din activitatea firmei, ca sa eviti incarcarea organigramei. In cazul unor situatii de criza, iti va fi greu sa restructurezi o firma cu multi angajati pe termen nedeterminat, iar taxele si impozitele vor reprezenta o provocare reala pentru firma ta. Pentru servicii precum curatenia in birouri, solutiile IT, contabilitatea si reprezentarea legala poti apela la firme specializate cu care poti negocia contracte pe termen determinat, usor de reziliat in cazul unor probleme.


3. Limitezi investitiile in marketing


In foarte multe companii, departamentul de marketing este considerat drept unul care genereaza cheltuieli, dar nu aduce beneficii foarte mari. Un marketing solid iti poate asigura o pozitie puternica in piata, atat in ochii clientilor, cat si in perspectiva gasirii unor angajati talentati pe viitor. Fara o strategie adecvata, firma ta nu va avea un mesaj de transmis si nu va transmite nimic celor pe care incearca sa ii ajute. Tine minte ca strategiile de marketing vin cu beneficii stabile pe termen lung, rareori cu rezultate spectaculoase imediate.


4. Nu te concentrezi pe partea de business pentru ca esti prea ocupat cu munca de zi cu zi


In clipa in care ajungi antreprenor, vei realiza in scurt timp ca partea de business a activitatii este mai importanta decat munca zilnică pe care o depuneai pana in prezent ca angajat. Mai mult, ignorarea acestui aspect te poate pune in mijlocul unor mari dificultati financiare. Ce inseamna de fapt partea de business? O firma necesita asigurarea cheltuieli aditionale care sustin activitatea. Trebuie sa te asiguri ca poti plati chiria pentru firma in fiecare luna, ca poti asigura igiena si siguranta angajatilor, ca ai lichiditati pentru cheltuielile curente din firma. Sunt lucruri care la prima vedere pot parea mai putin importante, insa afecteaza in mod direct fluxul intern.


5. Asigura-te ca ai destul capital pentru perioada de inceput


Fie ca apelezi la un credit, fie vei gasi un partener cu posibilitati financiare mai mari sau ca vei pleca la drum cu cativa clienti stabili in portofoliu, succesul in primul an de antreprenoriat se agata foarte mult de siguranta unui capital pentru a tine in picioare toata arhitectura firmei. Ia in calcul posibilitatea de a avea luni cu incasari mai mici si planifica-ti banii astfel incat asemenea etape sa nu fie critice pentru tot ce ai construit.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: ESB Professional



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016