Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Codul fiscal se modifica din nou! Statul vrea sa stimuleze investitiile. ONG-urile ar putea primi 3,5% in loc de 2%


Codul fiscal se modifica din nou! Statul vrea sa stimuleze investitiile. ONG-urile ar putea primi 3,5% in loc de 2%
de la 28 Mar. 2018
Codul fiscal se modifica din nou! Statul vrea sa stimuleze investitiile. ONG-urile ar putea primi 3,5% in loc de 2%
Tags: modificari cod fiscalcod procedura fiscalaproiecte finantestmulare investitiifinantare ong

Ministerul Finantelor Publice supune dezbaterii publice un proiect de OUG pentru stimularea investitiilor, sprijinirea entitatilor nonprofit si alte masuri de eficientizare.


Proiectul de act normativ aduce modificari Codului fiscal, Codului de procedura fiscala, precum si OUG nr.62/2011 privind stabilitatea cadrului financiar general pentru utilizarea Contributiei financiare elvetiene nerambursabile acordate Romaniei prin intermediul Programului de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale din cadrul Uniunii Europene extinse.
 
Masurile propuse vizeaza, in principal, urmatoarele:
 
- stimularea investitiilor si antreprenoriatului, instituindu-se posibilitatea pentru microintreprinderi de a opta pentru aplicarea impozitului pe profit, cu indeplinirea concomitenta a unor conditii legate de valoarea capitalului social si a numarului de salariati;
 
- asigurarea finantarii activitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, prin stimularea microintreprinderilor de a efectua sponsorizari pentru sustinerea acestor entitati;

- aplicarea sistemului de impozitare cu retinere la sursa a veniturilor realizate din contracte de activitate sportiva incheiate conform Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
- sprijinirea entitatilor nonprofit si unitatilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii, prin majorarea la 3,5% a cotei care poate fi distribuita din impozitul pe venit datorat;
 
- asigurarea tratamentului fiscal unitar din punct de vedere al TVA in cazul operatiunilor efectuate in cadrul proiectelor de cercetare – dezvoltare si inovare;
 
- mentinerea competitivitatii transportului de marfuri si persoane, dar si considerente de ordin social, respectiv mentinerea unui nivel optim al costurilor de transport;
 
- corelarea conditiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale cu cele referitoare la revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal;
 
- simplificarea procedurii administrative de restituire a taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule. A fost eliminata obligatia anexarii documentelor doveditoare a platii, a copiilor cartii de identitate a vehiculului, precum si a certificatului de inmatriculare, iar pentru restituirea sumelor va fi de ajuns doar depunerea unei cereri, fara alte documente;
 
- stabilirea cadrului financiar pentru utilizarea contributiei financiare elvetiene nerambursabile acordata Romaniei prin intermediul Programului de Cooperare Elvetiano-Roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse, pentru asistenta acordata in cadrul abordarii aferente fondurilor tematice;
 
- taxa instituita in municipiul Bucuresti pentru promovarea turistica se va face venit la bugetul local al municipiului Bucuresti pentru facilitarea unei mai bune promovari turistice si utilizarea mai eficienta a sumelor colectate din cazarea turistilor;
 
- simplificarea acordarii esalonarii la plata a obligatiilor fiscale;

- eliminarea disfunctionalitatilor in activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016