Televiziune bogata, televiziune saraca: Pro TV - 78 milioane de euro din publicitate, TVR 1 - 7,4 milioane de euro
pro tvantena 1prima tvacasa tvrealitatea tvantena 3tvr 1publicitateromania
Anul trecut, Grupul Pro TV a atras 43,7% din volumul de publicitate de pe piata televiziunilor din Romania, estimata in 2010 la 230 de milioane de euro. Piata TV locala este una foarte aglomerata: 51 de posturi sunt inscrise in sondajele de audienta.
Anul trecut, Pro TV a inregistrat venituri din publicitate in valoare de peste 78 de milioane de euro, potrivit revistei Forbes Romania. La marea distanta, desi pe locul doi, s-a situat principalul rival al canalului, Antena 1, cu 41,1 milioane de euro. Podiumul este intregit de Acasa TV (15,6 milioane de euro). Televiziunea publica, TVR 1, a cules firimiturile de la masa bogatilor: 7,4 milioane de euro.
Pe segmentul televiziunilor de stiri, cei mai multi bani din publicitate a facut Realitatea TV (12,3 milioane de euro). Postul rival, Antena 3, a reusit sa stranga 9,7 milioane de euro.
Top 10 venituri din publicitate in 2010 pe piata locala a televiziunilor:
1. Pro TV - 78,1 milioane de euro
2. Antena 1 - 41,1 milioane de euro
3. Acasa TV - 15,6 milioane de euro
4. Prima TV - 13,2 milioane de euro
5. Realitatea TV - 12,3 milioane de euro
6. Kanal D - 12 milioane de euro
7. Antena 3 - 9,7 milioane de euro
8. TVR 1 - 7,4 milioane de euro
9. National TV - 6,9 milioane de euro
10. Antena 2 - 2,1 milioane de euro