8 obiceiuri care iti distrug cariera
obiceigoogledezorganizarenoua tehnologiedecizii pripite
Te intrebi de ce nu avansezi in cariera mai rapid sau de ce esti trecut cu vederea cand vine vorba despre promovari, marirea salariului sau proiecte importante?
Raspunsul poate veni tot de la tine, daca esti constient ca ai un obicei prost dintre cele de mai jos:
1. Nu iti promovezi munca
Munca ta poate fi fantastica, dar daca nimeni nu stie despre asta, nu iti va fi de ajutor in reputatie, la majorarea salariului sau oportunitatilor de avansare.
Asigura-te ca managerul stie despre realizarile tale, chiar daca este vorba despre multumirea unui client mofturos ori altceva care trece dincolo de atributiile locului de munca.
2. Intri in defensiva
Daca intri in defensiva atunci cand primesti un feedback negativ inseamna ca primesti o lovitura mortala pentru cariera. Multi oameni renunta la interactiuni cu oamenii defensivi. Astfel, colegii te-ar putea evita, iar seful ar putea renunta sa iti spuna cum sa imbunatatesti lucrurile. Ai putea crede ca asta suna minunat, dar de fapt inseamna ca iti vei distruge relatiile necesare pentru avansarea in cariera si vei renunta la informatiile necesare pentru cresterea profesionala.
3. Iei decizii pripite
FIe ca este vorba despre job, daca seful a spus ceva care nu iti place ori nu. Deciziile pripite nu trebuie sa isi faca loc in cariera ta. Deciziile profesionale se vor extinde in portofel, se vor regasi in reputatia ta si au repercusiuni in calitatea de zi cu zi.
4. Esti mult prea insistent
Ai putea crede ca stai in banca ta este secretul unei reusite profesionale. Daca esti de parere ca o decizie este gresita ori un proiect este sortit esecului, meriti o marire de salariu, seful va vrea sa vorbeasca cu tine. Este o diferenta intre a fi nemultumit si a fi insistent. Modul in care isi exprimi doleantele face diferenta.
5. Nu esti multumit
Te plangi mereu de noile proiecte, de politicile companiei sau de timpul necesar departamentului de IT pentru solutionarea problemelor computerelor sau retelelor? Atunci probabil creezi un mediu neplacut oamenilor din jurul tau.
Acelasi lucru se intampla si atunci cand il barfesti pe seful tau. Fie starnesti rasul, fie obtii o reputatie proasta din cauza atitudinii de superioritate pe care o afisezi.
6. Tine minte: minciuna are picioare scurte
Orice minciuna, oricat de mica iti distruge credibilitatea. Poti fi cea mai sincera persoana in ultimii trei ani, dar intotdeauna altii isi vor aminti de tine ca fiind "persoana care a mintit", persoana in care nu mai pot avea incredere.
7. Esti dezorganizat
Oamenii sunt atenti la ceea ce spui ca ai de gand sa faci, cand ai de gand sa faci ceea ce iti propui, indiferent daca este sau nu vorba despre o misiune minora sau de un deadline al proiectului.
8. Nu te adaptezi la noua tehnologie
Tu te poti simti perfect confortabil cu metodele tale de a face fata sarcinilor de serviciu si poate crezi ca nu este necesar sa fii in pas cu tehnologia. Dar daca rezisti acestei tentatii, poti fi depasit de colegii care se adapteaza usor acestor reguli. Cateodata nu este in regula sa printezi e-mailurile pentru a le citi ori sa mergi la biblioteca in loc sa cauti pe Google.