Urban Outfitters - o companie celebra din Philadelphia, Pennsylvania, are 24 de magazine in Marea Britanie si vinde tricourile controversate la pretul de 32 lire sterline. Tricourile sunt imprimate cu logo-ul D.W.A - Dictatori cu Atitudine.
Tricourile, care se vand exclusiv online, prezinta o imagine in care se glumeste pe seama unor personaje precum Hitler, Gaddafi si Hussein. In viziunea celor de la Urban Outfitters, criminalii mentionati au alcatuit, alaturi de Idi Amin si Kim Jong-Il, “cea mai cunoscuta trupa de rap din lume”.
Urban Outfitters, care dispune de peste 130 magazine pe intreg mapamondul, ofera “o experienta de shopping relevanta pentru tinerii deschisi la minte, cu varste intre 18 si 30 de ani”. Noul tricou, disponibil in mai multe marimi, poate fi comandat online.
MailOnline a dorit sa afle si opinia celor de la Urban Outfitters, legata de controversatele lor produse. S-au lovit insa de un refuz. In octombrie 2012, Urban Outfitters a fost criticata de grupul HRF (Human Rights Foundation) din New York deoarece vindea tricouri cu imaginea liderului revolutionar Ernesto “Che” Guevara.
Fundatia pentru Drepturile Omului le-a reprosat celor de la Urban Outfitters ca folosesc imaginea unui tiran nemilos, care a suprimat libertatile individuale ale cubanezilor si i-a ucis pe cei care i-au stat in cale.
10 magazine Urban Outfitters au anuntat, prin intermediul Huffington Post, ca renunta la comercializarea tricourilor cu Che Guevara.
Luna trecuta, Urban Outfitters a avut din nou probleme, dupa ce parintii adolescentilor au descoperit o brosura “de Craciun” presarata cu multe injuraturi si alte mesaje colorate, imprimate pe carti, cani si alte cadouri.