Sfaturi pentru turistii nemultumiti de serviciile din vacanta
anpcmdrtanatturistivacantaproblemeservicii
Turistii nemultumiti de serviciile hotelierilor sau ale agentiilor de turism pot depune plangeri Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) sau Protectiei Consumatorilor (ANPC).
Turistii nemultumiti de calitatea serviciilor primite sau cei care nu beneficiaza de toate facilitatile incluse in pachetul turistic platit se pot adresa MDRT sau ANPC, in functie de cazul pe care doresc sa il semnaleze.
In ajutorul romanilor care intampina probleme in timpul vacantei vine si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), care ii va indruma spre autoritatea specifica in functie de fiecare caz.
"ANAT se va afla, ca si pana acum, la dispozitia turistilor care ni se adreseaza in situatia in care au fost afectati in interesele lor de calatorie, pentru corecta indrumare si directionare catre autoritatile competente si va continua sa monitorizeze respectarea legalitatii si a transparentei pe piata romaneasca de turism", potrivit reprezentantilor ANAT.
Turistii romani pot depune plangeri la MDRT telefonic, prin e-mail sau fax, pentru unul din cazurile: functionarea si calitatea serviciilor in centrele de cazare, pe plaja sau partii si obiectivele cu functii de alimentare turistica din cadrul unitatilor de cazare.
Plangerile la Protectia Consumatorilor pot fi depuse pentru nereguli cu privire la unitatile de cazare, restaurante, pachetul turistic, transport, comportamentul personalului si al ghizilor turistici.
In functie de gravitatea problemei sesizate, reclamantii vor primi raspuns chiar si in termen de 45 de zile.