5 factori care vor determina daca vei avea sau nu succes in viata
factorisuccespersonalitateincrederestiintasefi
Ai urmat o scoala buna, te-ai ferit de necazuri si ai avut un anturaj reusit. In consecinta, acum ar fi trebuit sa ai un job excelent si bani cat sa-ti ajunga. Mai mult, ar fi trebuit sa dobandesti succesul. Si totusi, exista unii factori care ne ajuta (sau nu) sa inaintam spre glorie. Cracked.com prezinta cinci aspecte foarte interesante in acest sens.
5. Aspectul conteaza; un chip frumos ca al unui bebelus te poate ajuta sa castigi mai multi bani (daca esti negru)
Cu orice ocazie, stiinta sare pe stomacul nostru, doar ca sa ne arate cat suntem de superficiali. Lumea afacerilor nu face exceptie - de fapt, un studiu al Universitatii Duke arata ca "aspectul competent" are legatura cu salariul unui director executiv. In cazul albilor, cu cat au un chip mai "brazdat", mai proeminent si matur, cu atat vor dobandi un respect mai mare. Un CEO alb trebuie sa arate ca si cum s-ar fi luptat cu un urs intr-o cabana de munte. Nimic mai mult. Sau mai putin.
Un alt studiu, in care au fost studiati directorii executivi negri releva faptul ca acei CEO cu un chip "de bebelus", aratosi si ingrijiti sunt preferati in locul celor mai duri.
Concluziile analizei sunt ciudate. Negrii cu un chip rotund castiga mai mult decat ceilalti, intr-o companie si au functii mai importante. Acesti oameni dispun de un "mecanism de dezarmare". Intrebarea este:
Seamana Obama cu un bebelus?
4. Numele tau reprezinta un factor important in vederea dobandirii succesului
Oamenii cu un nume greu de pronuntat sunt angajati si promovati mai repede decat ceilalti. In acest sens, sta martora cariera fabuloasa a lui
Arnold Schwarzenegger. Pe de alta parte, un nume ales gresit la nastere poate marca existenta unui om de-a lungul vietii sale. Vestile nu sunt insa in totalitate proaste. Fetele cu nume masculine sunt mai interesate de matematica si stiinta, in timp ce femeile avocat cu nume complicate sunt mai predispuse sa ajunga judecatori.
3. Popularitatea din liceu determina viitorul salariu
Din pacate, cercetatorii spun ca atitudinea cuminte si indreptata exclusiv spre invatat a unor copii reprezinta un factor nociv pentru viitorul lor.
Popularitatea in liceu valoreaza bani buni si statutul social iti plateste dividendele timp de 30 de ani, dupa ce ai terminat scoala. In cadrul unui studiu longitudinal, elevii de liceu au fost rugati sa spuna care sunt cei mai buni trei prieteni ai lor din clasa in care invata.
Cei care au primit cele mai multe nominalizari de la elevi au fost catalogati drept cei mai "populari". La 35 de ani distanta, cercetatorii au analizat fostii elevi, deveniti, intre timp, oameni mari. Cei care au fost populari in liceu aveau salarii mai generoase.
2. Personalitatea dependenta
O personalitate dependenta nu este un element pe care ar trebui sa il aduci in discutie la un interviu de angajare. Atunci cand esti chinuit de un anumit viciu,
genele lucreaza impotriva ta si devii un pericol, pentru oricine te va angaja. Au avut vreodata dependentii succes in viata?
Nu ne referim aici la actorii si sportivii alimentati cu cocaina sau jucatorii la bursa din anii '80, care isi cheltuiau toti banii pe vicii. Totul se reduce la creier. Cei dependenti de anumite vicii grave se vor autodistruge. Ei au nevoie de o doza mai mare de andrenalina. Acesti oameni adora riscul, noutatile, situatiile pe muchie de cutit si se considera nemuritori. Din cand in cand, sunt loviti in moalele capului de realitate.
1. Conteaza cu cine tii
Ai facut totul ca la carte. Ai un nume mediocru, ai fost printul balului de absolvire si ti-ai gasit un job. In continuare, TREBUIE SA STAI DE PARTEA SEFULUI. Studiile New School for Social Research arata ca preferinta oamenilor pentru
"tutorele lor dominant" este atat de puternica, incat nu s-ar indeparta nicicand de acesta.
Seful iti zambeste, atat timp cat esti de acord cu el. Nu da vina pe el, da vina pe stiinta. Fenomenul nu se refera doar la resursele umane. Studiile releva faptul ca plasarea in dreapta sau in stanga influenteaza "care produse vor fi cumparate, care dintre doi candidati va fi angajat sau care dintre doua fiinte extraterestre iti inspira incredere".