Cate dintre gospodariile cu animale de companie cumpara mancare specializata
cainipisiciiubitori animalemancare animalegfk
Din 2013, studiul GfK Romania, care monitorizeaza consumul casnic real de produse de FMCG in toata tara, a extins numarul categoriilor luate in calcul, in prezent acoperind intreaga piata de bunuri de larg consum.
Dintre categoriile noi monitorizate, mancarea pentru animalele de companie a avut o crestere semnificativa, de doua cifre (peste 10%), reusind sa atraga mai multi cumparatori si crescand consumul celor deja existenti.
Conform GfK, o treime dintre gospodariile din Romania detin un animal de companie, la fel ca in Ungaria, dar sub nivelul bulgarilor.
Dintre gospodariile romanesti care au un animal de companie numai o jumatate cumpara produse alimentare specializate, dar tendinta pietei este de crestere fata de anul 2013.
In comparatie cu alte tari europene, numarul este inca mic. Numai in Cehia, 8 din 10 detinatori de animale de companie cumpara mancare specializata.
Stapanii de pisici platesc un pret mediu de trei ori mai mare comparativ cu stapanii de caini, pentru care pretul se situeaza la 4,8 lei pe kilogram.
Desi numarul familiilor cu pisici este mai mic, valoarea categoriei se imparte in 57% mancare pentru catei si 43% mancare pentru feline.
Marcile private au reusit sa aiba cresteri constante si sa acopere o mare parte din categorie.
In acelasi timp, comertul modern reprezinta aproximativ 60% din valoarea totala a categoriei.
Studiul GfK are la baza Panelul de Consumatori GfK Romania, fiind analizate 3.000 de gospodarii, reprezentative la nivel national.