Cine a castigat cele mai multe medalii de aur la JO de la Londra
jocuri olimpice londra 2012mancare fast foodmc donaldsvreme canicularasponsor concurs
Se numeste Food. Fast Food. Vanzarile de snacks-uri, bauturi acidulate si dulciuri au crescut au crescut in cele patru saptamani.
Vanzarile de bauturi racoritoare au crescut cu 10% in valoare si 8% in volum, comparativ cu vara trecuta. Cele de produse de cofetarie, inclusiv ciocolata au crescut cu 8% in valoare si 6% in cantitate. Si chips-urile au fost cautate, iar acest lucru se cuantifica in procente, 7% in valoare si 6% de consum.
Cifrele confirma temerile reprezentantilor campaniei "Children's Food" care a avut ca scop interzicerea unor branduri ca McDonald's desi era unul dintre sponsorii concursului.
Unul dintre coordonatorii campaniei, Malcolm Clark, spune ca "Jocurile Olimpice au devenit o celebrare a "marelui". Pentru comerciantii de fast food, care se ocupa si de sponsorizare, asta inseamna restaurante mari, clienti numerosi, valoare mare, profit mare. Dar si pentru copii este la fel. Si se traduce in cresterea in greutate si probleme de sanatate in viitor".
Si totusi au fost si comercianti care nu au avut castiguri atat de mari, si anume cei stradali. In fata telvizoarelor s-au aflat cei care au crescut vanzarile produselor, in schimb ce vanzarile stradale au crescut doar cu 1,6% comparativ cu anul trecut.
"Vremea caniculara si Jocurile Olimpice au ajutat la cresterea produselor alimentare si a bauturilor potrivite petrecerilor, dar a scazut vanzarile pentru produselor nealimentare", spune Stephen Robertson, director general al BRC.
"Este evident ca lumea a fost atintita la JO si a avut un interes mai scazut pentru cumparaturile majore".