Iti amintesti de ce ai cumparat un anumit lucru dupa ce ajungi acasa?
shoppingcumparaturimaterialistdatorii bancarefacturi utilitati
Aproape jumatate dintre cumparatori nu isi amintesc motivul pentru care au facut o achizitie atunci cand ajung acasa. Potrivit unui sondaj, 48% dintre cumparatorii din America recunosc ca nu stiu de ce au cumparat anumite lucruri.
Sondajul a fost efectuat de Oxygen Media care s-a ocupat de studiul "My Shopping Addiction" care a aratat ca 68% dintre cumparatori sunt adesea influentati de reduceri.
De altfel, peste doua treimi, 74% din cei 1.000 de adulti intervievati au sustinut ca este vorba de cultura materialista ca motiv pentru obsesia cumparaturilor. Alti 36% au declarat ca au detinut obiecte scumpe pe care nu le-au purtat vreodata, iar 38% au pastrat achizitiile departe de prieteni si familie.
Acumularea datoriilor catre banci, lucrul peste program, ignorarea platii facturilor de utilitati au fost cele mai frecvente tactici extreme la care angajatii au apelat pentru a sustine cumparaturile.
73% dintre femeile cu varste curpinse intre 18 si 34 de ani au un viciu al cumparaturilor, cheltuind banii pe haine, produse de machiaj si incaltaminte. In schimb, barbatii isi cheltuiesc banii pe masini, accesorii auto sau gadgeturi.
Dr. Ramani Durvasula, profesor de psihologie la Universitatea statului California, sustine ca pentru multi cumparatori a devenit "o activitate fara limite".
"Oamenii consuma orbeste anumite produse, in loc sa stabileasca o anumita legatura cu shoppingul", spune el.
"Oamenii care au vicii de acest fel si-au pierdut echilibrul. Ei nu pot spune "nu" dorintei de achizitionare si isi lasa viata deoparte", spune dr. David Tolin, profesor la Universitatea Yale.