Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Interviu drd. ec. Adrian Benta: Masuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributii

Interviu drd. ec. Adrian Benta: Masuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributii
de la 19 Aug. 2015
Interviu drd. ec. Adrian Benta: Masuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributii Tags: pfainterviu adrian bentacota tvacodul fiscaneplatadobanzipenalitati de intarziere

Am discutat in cadrul unui interviu complex despre toate aspectele pe care le promite Codul fiscal. Am avut astfel ocazia sa luam pe rand cele mai importante prevederi cuprinse in proiectul noului Cod si am incercat sa ne dam seama in ce masura Codul fiscal inclina sau nu spre o schimbare benefica. De la PFA-uri, IMM-uri, reduceri de impozite, pana la relatia contribuabilului cu ANAF, contextul actual al mediului de afaceri si modificarile pe care ar trebui sa ni le dorim pentru un viitor "fiscal" mai bun, drd. ec. Adrian Benta, cunoscut consultant fiscal cu experienta semnificativa in domeniu, ne-a oferit raspunsuri la toate aceste intrebari. In randurile de mai jos, continuam cu partea finala a acestui interviu acordat in exclusivitate pentru Contabilul.ro.


Partea I a interviului poate fi citita AICI.

Partea a II-a a interviului poate fi citita AICI.


Contabilul.ro: Codul de procedura fiscala a fost publicat. Asteptam "noua fata" a Codului fiscal si prevederi care sa potoleasca avantul diminuarii taxelor si impozitelor. Ce masuri considerati ca ar trebui cuprinse in Cod, in urma discutiilor care vor avea loc luna aceasta?

Consultant fiscal, drd. ec. Adrian Benta: Din perspectiva Codului de procedura fiscala, adoptat prin Legea nr. 207/2015, lucrurile sunt transate. Nu vedem modificari substantiale. Ar putea sa apara unele cazuri cand anumite articole din Cod sa fie transate la Curtea Constitutionala, cum ar fi prevederea ce a introdus penalitatea pentru nedeclarare, un procent ruinator, iar din punctul de vedere al sanctiunii este deja a treia pedeapsa pentru aceeasi fapta - neplata impozitelor, dupa calculul de dobanzi si penalitati de intarziere.

Din perspectiva Codului fiscal, ce va intra in Parlament in dezbatere pentru o noua analiza, asteptarile mele sunt destul de mari. In primul rand, vreau ca aceasta lege organica a statului roman sa nu mai fie un mijloc de campanie electorala a politicienilor. Codul fiscal este principalul instrument de lucru pentru o foarte mare parte de persoane ce lucreaza in domeniul financiar contabil si este un instrument de decizie cand incepi o noua afacere pentru care se datoreaza taxe.

In ciuda faptului ca este o lege si trebuie dezbatuta in Parlament, prezenta parlamentarilor este inutila, pentru ca marea majoritate a celor de acolo nu are habar despre ce voteaza si va prezint doua legi ce au continut identic, cum ar fi pct. 7 din Legea nr. 166/2015 ce se regaseste si in pct. 6 din Legea nr. 186/2015, privind amenzile la casa de marcat fiscala, iar cei care sunt interesati de continutul real al Codului fiscal uneori sunt depasiti de specializarea acestui temei normativ.

Prin urmare, asa-zisa intoarcere in Parlament a Codului fiscal va fi doar un moment de aparitii televizate si de a arunca vina pe celalalt, fiecare dintre parti va sustine ca are dreptate si nu va pierde niciun moment sa critice lipsa de competenta profesionala a adversarului.

Desigur, intreaga instrumentare a Codului fiscal sub forma de lege a fost gandita de la inceput ca mijloc de campanie electorala, pentru ca in niciuna dintre modificarile din ultimii 7 ani de cand am intrat in Comunitatea Europeana, modificarile importante nu s-au adus prin lege, ci prin ordonanta de urgenta sau ordonanta simpla. Prin ordonanta a Guvernului s-a majorat cota TVA la 24%, prin ordonanta s-a redus cota TVA la 9% pentru produsele alimentare si tot prin ordonanta s-a introdus supraacciza la carburanti. In acest context, fata de multiplele modificari ale Codului fiscal, apreciez ca rolul Parlamentului este unul figurativ, de aprobare a Ordonantelor sau de usoara corectare a unor aberatii legislative ce pot aparea cand ordonantele sunt scrise pe genunchi.


Cititi continuarea aici.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 5 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement