Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Politia braziliana deschide Cutia Pandorei din industria croazierelor

Politia braziliana deschide Cutia Pandorei din industria croazierelor
de la 09 Apr. 2014
Politia braziliana deschide Cutia Pandorei din industria croazierelor Tags: croaziereconditiiturismpavilioninvestigatieancheta

Politia braziliana sustine ca a "salvat" un grup de 11 membrii ai echipajului vasului de croaziera MSC "Magnifica", care lucrau in conditii de sclavie.


Aceasta sustine ca cei 11 erau obligati sa lucreze cate 16 ore pe zi. Mai mult decat atat se afirma ca femeile erau supuse hartuirii sexuale. Saptamana trecuta politia a oprit nava cu 3.000 de pasageri la bord, in portul Salvador, ca urmare a unei investigatii ce a fost declansata impotriva sefilor de echipaj ai navei "Magnifica".

Oficiali ai MSC Cruises, compania care detine nava, au negat vehement acuzatiile si au vorbit despre abuzul politiei braziliene:"MSC Cruises actioneaza in deplina conformitate cu reglementarile nationale si internationale in domeniul dreptului muncii si este gata sa coopereze cu autoritatile", au declarat acestia.

Dupa trecerea in revista a mii de pagini de documentatie si efectuarea a sute de interviuri cu membrii echipajului, in ziua de 1 aprilie, inspectorii Ministerului Muncii din Brazilia au urcat la bordul navei "Magnifica" si au invitat 13 membrii ai echipajului sa debarce. Doi membrii au refuzat sa paraseasca nava, in timp ce alti 11 au fost condusi la un hotel din Salvador.

Doctorul Ross Klein, care a depus marturie in fata Congresului SUA de mai multe ori cu privire la aspectele mai putin cunoscute legate de croaziere si care este autorul a patru carti ce povestesc despre dedesubturile acestei industrii extrem de profitabile, a declarat ca normele care reglementeaza activitatile navelor de croaziera sunt extrem de tulburi.

"Companiile de croaziera isi inregistreaza navele sub pavilioane de complezenta, mai ales acolo unde costurile sunt extrem  de mici si isi angajeaza personalul pe baza unor reguli proprii, multi lucratori de pe aceste nave traind doar din bacsisurile pe care le primesc de la clienti. In cazul in care membrii echipajului sufera daune, de cele mai multe ori nu exista niciun fel de responsabilitate financiara".

Modelul acestui gen de turism a fost lansat inca din 1920, cand vasele de pasageri au inceput sa fie inregistrate sub pavilioane de complezenta. Un vas ca Titanicul ar fi avut un pavilion care ar fi reprezentat intru totul echipajul aflat la  bord. Acum, majoritatea navelor sunt inmatriculate in locuri precum Bahamas sau Panama, evitand plata impozitelor din tarile in care o nava opereaza efectiv.

In cadrul acestui sistem, singurele legi referitoare la conditiile de munca sunt cele ale natiunii unde nava este inregistrata. La mijlocul anilor 2000, un grup de 14 angajati ai liniei de croaziera "Carnival", printre care si romanii Gabriel Petcu, Ciprian Ciuraru si Roxana Borcea, au actionat in instanta angajatorul pentru ca in perioada 2001-2006 nu au primit salarii adecvate. Procesul s-a judecat in Florida, Statele Unite, iar compania "Carnival" a decis la 25 octombrie, 2006, sa stabileasca o intelegere in afara instantei, platind reclamantilor daune de 6,25 milioane de dolari.

Dupa acest caz companiile care detin nave de croaziera au fost nevoite sa introduca clauze de arbitraj in contractele angajatilor, ceea ce face ca nemultumirile acestora sa fie greu de rezolvat pe cale juridica. Un raport publicat in revista "Tourism management" din aprilie, 2014,  arata ca liniile care detin nave de croaziera sunt lipsite de responsabilitate sociala fata de personalul angajat, fata de mediul inconjurator si de respect fata de destinatiile pe care le viziteaza. Personalul nu este examinat medical in mod regulat, nu i se platesc asigurari de sanatate si nici vize pentru tarile unde se acosteaza, astfel incat acesta nu poate parasi navele. Conditiile de lucru, este de parere publicatia citata, sunt similare cu cele ale muncii fortate. Conventiile de munca in domeniul maritim au fost reglementate in 2013, pe baza unor criterii stabilite in 2006 si acopera o serie de aspecte cum ar fi: numarul de ore de lucru, al orelor de odihna, concediul de odihna platit, asigurari medicale si de securitate, precum si informarea scrisa cu privire la conditiile contractuale de la bordul navelor.

"Cruise Lines International Asociations" nu este de acord cu concluziile la care presa a ajuns, pretinzand ca rapoartele existente, inclusiv cel al politiei braziliene, sunt "grav viciate" si "profund dezamagitoare". Industria croazierelor se lauda cu asigurarea unor conditii de inalta clasa pentru cei 21 de milioane de clienti care apeleaza anual la acest gen de servicii turistice , ingrijiti si supravegheati de  catre o forta de munca motivata si calificata.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement