Studiu: Conducerilor companiilor romanesti nu le pasa de banii consumati sau contractele semnate
conduceri companiiangajatidetaliimarketing defectuos
Conducerile companiilor au devenit tot mai neglijente cu privire la comportamentul angajatilor, astfel ca foarte putini dintre manageri pun intrebari cu privire la activitatile celor pe care-i conduc.
Managementul sau actionarii nu pun suficiente intrebari cu privire la operatiunile desfasurate de companiile pe care le conduc. Astfel, 82% dintre respondentii din Romania au declarat ca nu li s-au cerut informatii detaliate cu privire la contractele incheiate cu terti furnizori sau clienti, si nici despre identitatea acestora, se arata intr-un studiu al Ernst & Young.
De asemenea, 85% dintre respondentii din Romania considera ca nu au fost cerute suficiente informatii in legatura cu valoarea cheltuielilor de marketing, de dezvoltare a businessului si de protocol. Prin urmare, este rezonabil sa se deduca faptul ca relatia companiei cu terti si corectitudinea performantei financiare raportate sunt supuse anumitor riscuri.
Rezultatele sondajului, incluzand respondentii din Romania, sugereaza ca, desi majoritatea celor intervievati constientizeaza importanta politicilor de combatere a coruptiei in organizatiile lor, considera ca monitorizarea acestora este deficitara. In plus, sondajul arata ca unul din patru respondenti din Romania considera ca respectarea indeaproape a politicilor de combatere a coruptiei dauneaza competitivitatii lor pe piata locala.
“Politicile timide, incoerente de prevenire si combatere a fraudei creeaza o imagine de vulnerabilitate a companiei fata de propriii angajati. Odata ce aceasta vulnerabilitate este constientizata, implementarea efectiva si eficienta a unui program de prevenire si combatere a fraudei devine o provocare majora pentru organizatie si, de fapt, reprezinta o componenta esentiala a unei afaceri durabile”, a declarat Kenan Burcin Atakan, oficial al Ernst & Young.