Visul american: Richard Montanez, de la un simplu administrator la functia de lider
visul americanburritopepsicolay'sceorichard montanez
Din cand in cand, visul american al unui angajat care a urcat pe scara ierarhica a companiei devine realitate si o pilda pentru noi toti. Unul dintre acestia este Richard Montanez, actualul vicepresedinte executiv al Multicultural Sales and Community Activation pentru Pepsico America de Nord. Barbatul in varsta de 55 de ani nu a urmat calea traditionala pentru a deveni lider intr-o companie uriasa. Montanez nu a terminat liceul sau facultatea, chiar daca acum preda arta leadership-ului in fata studentilor care se incumeta sa obtina un MBA la universitatea de stat din California.
Imigrantul si-a inceput cariera ca simplu administrator. In anii '70, Montanez era "omul bun la toate", supraveghetor la fabrica Frito-Lay's din Rancho Cucamonga, California. In timpul liber, el a dezvoltat o reteta picanta, care include pulbere de chili pentru produsul celebru al companiei, Cheetos, inventand practic Flamin' Hot Cheetos. Montanez a reusit sa obtina o intalnire cu CEO-ul companiei si treizeci de ani mai tarziu, acesta reprezinta cel mai bine vandut produs al Frito-Lay's in toata America.
Montanez spune ca a urmat propriul PhD: poor (sarac), hungry (flamand) si determined (ambitios)". A crezut insa in potentialul sau. Notiunea de "simplu om de serviciu" nu exista, si-a spus Montanez, daca te comporti "ca un proprietar".
Montanez a spus ca radacinile sale antreprenoriale dateaza inca din copilarie. La acea vreme, era in scoala generala si recunoaste ca se simtea "rusinat" ca el mananca burritos la pachet, in timp ce colegii sai savureaza sandwich-uri bologna. Cand mama sa nu i-a permis sa isi schimbe mancarea si l-a obligat sa aduca la scoala un al doilea burrito, pentru colegi, Montanez a lansat o mica afacere - vindea burritos cu 25 de centi bucata.
Montanez poate fi invidiat, are o familie frumoasa, s-a intalnit cu presedintii SUA, a vorbit in plenul ONU si a calatorit in toate tarile lumii, la bordul avioanelor private. Este unul dintre cei mai influenti hispanici din America corporatista, dupa cum il catalogheaza revista Hispanic Lifestyle.
Potrivit lui Montanez, liderii companiilor ar trebui sa le ofere si angajatilor o sansa "de mai bine". "Daca esti liderul unei companii si nu beneficiezi de diversitate, nu incurajezi nici incluziunea. Nu stiu cum vei supravietui", spune Montanez.