Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ciuda faptului ca Tata Nano, cel mai ieftin automobil din lume, nu se bucura de succes, conceptul este adoptat de tot mai multe companii auto. Constructorul indian Bajaj Auto a prezentat prpriul sau autotusim low-cost, modelul RE60 (foto).
In 2008, la lansarea Nano, care costa in jur de 2.400 de dolari, Ratan Tata, liderul companiei Tata Motors, a anuntat o tinta ambitioasa de vanzari, de 20.000 de unitati pe luna si de 240.000 de vehicule pe an. Pana acum, compania a reusit sa vanda doar 70.000 de unitati.
"Constructorul auto a aflat acum ca oamenii cu venituri mici nu doresc sa cumpere masina, deoarece nimanui nu-i place sa fie stigmatizat cu semnul saraciei", potrivit unei analize publicate in technologyreview.com.
Asta nu ii descurajeaza insa pe cei de la Bajaj Auto. RE60 a fost prezentata la New Delhi, capitala Indiei, ca o solutie la reducerea emisiilor poluante si a aglomeratiei. Masinuta are un motor cu o capacitate de 200cc si poate rula 35 de kilometri cu un litru de combustibil. Viteza maxima pe care o poate atinge vehiculul este de 70 km/h. Emisiile de dioxid de carbon sunt de 60 de grame pe kilometru, transmite BBC News.
Nici grupul francez Renault nu tine cont de pilda Tata Motors. Francezii intentioneaza sa construiasca un vehicul care sa coste in jur de 2.500 de euro. Masina va fi destinata statelor sarace, potrivit publicatiei La Tribune. Alianta Renault-Nissan va forma, incepand cu 1 ianuarie 2012, o echipa care sa dezvolte mai multe modele de masini low-cost.