Ca sa mai ia cinci stele la Euro NCAP o masina va trebui sa aiba sistem de autofranare in caz de urgenta
euro ncapautofranareaebautovolvouniunea europeana
Masinile care nu vor fi echipate cu sistem de autofranare in caz de urgenta (Autonomous Emergency Braking) nu vor mai putea obtine punctaj maxim la testul de siguranta Euro NCAP.
Noile reguli se vor aplica incepand cu 2014. Potrivit cercetarilor facute de Euro NCAP, sistemele AEB pot reduce numarul de accidente rutiere cu 27%.
Constructorii auto care doresc cinci stele din cinci posibile vor trebui sa ofere ca standard sistemul pe masina testata. In acest moment doar 21% din masinile vandute in Europa dispun de sistem AEB.
Mai mult, 66% dintre constructorii auto nu ofera AEB pe niciun model.
Sistemul de autofranare in caz de urgenta poate asista soferul atunci cand acesta nu apasa suficient de puternic frana sau o apasa prea tarziu. AEB poate functiona si independent. Sistemul se bazeaza pe o combinatie de radare, senzori si camere video pentru a "vedea" ce se intampla in fata masinii.
Potrivit Euro NCAP, cele mai bune sisteme AEB se gasesc pe modele de la Volvo, Infiniti si Mercedes-Benz. Alte marci care ofera, optional, astfel de tehnologii sunt Jaguar, Range Rover, Audi si Lexus.
Nu doar construcotrii de lux ofera sisteme AEB. Mazda, Ford, Honda si Volkswagen includ tehnologia pe anumite modele, precum Mazda CX-5, Ford Focus, Honda Civic si Volkswagen up!.
Uniunea Europeana si-a propus ca pana in 2020 sa reduca numarul deceselor cauzate de accidentele rutiere cu 50%. Sistemele AEB pot ajuta mult la atingerea acestui obiectiv ambitios.
Sursa foto: Flickr.com/
HONDAes