Care sunt noile reguli privind verificarile autovehiculelor
parlamenteuropeanautovehiculereguliverificari
Parlamentul European a solicitat o actualizare a regulilor privind verificarile autovehiculelor, care sa imbunatateasca siguranta circulatiei rutiere si sa extinda verificarile regulate si la motociclete si la unele remorci si caravane.
Eurodeputatii au votat pentru verificari obligatorii la motociclete in toate statele membre, incepand cu anul 2016 si la mopede incepand cu 2018, daca nu exista un studiu din partea Comisiei care sa arate ca verificarea mopedelor ar fi ineficienta, potrivit unui raport al institutiei europene, citat de BBC.
Europarlamentarii au votat si pentru extinderea verificarilor la remorcile mai grele de doua tone si la rulotele mai grele de 750 de kg, sustinand standardele existente pentru remorcile de peste 3,5 tone.
Parlamentul European vrea sa pastreze cerintele minime actuale privind verificarile tehnice initiale la patru ani pentru masini, urmate de teste la fiecare doi ani dupa aceea.
Conform BBC, deputatii spun ca pentru a spori eficienta inspectiilor rutiere la vehiculele comerciale, trebuie creat un sistem de evaluare bazat pe riscuri.
Astfel, operatorii vor fi clasificati potrivit performantelor vehiculelor lor in timpul inspectiilor, iar vehiculele cu risc mare ar putea fi vizate de autoritatile statelor membre in controalele rutiere.
Potrivit BBC, eurodeputatii au inclus si vehiculele comerciale usoare in categoria celor care devin subiect al controalelor rutiere.
Documentele autovehiculelor trebuie pastrate in registre nationale electronice, facilitand schimbul de informatii intre statele membre si ajutand astfel la combaterea tranzactiilor cu masini furate.
Parlamentul este de acord cu Comisia ca cele doua directive privind verificarile tehnice ale autovehiculelor trebuie transformate in regulamente, care sa se aplice direct in statele membre.