De ce masinile ieftine, precum Tata Nano, nu se bucura de succes?
tata nanomasinatata motorsrenault
Masina Tata Nano, care costa doar circa 2.400 de dolari si este cea mai ieftina din lume, ar fi trebuit sa fie un succes comercial, deoarece se adreseaza populatiei srace din India si alte tari. Vanzarile sunt insa mult sub asteptari.
Tata Motors a reusit atunci cand si-a propus sa fabrice cea mai ieftina masina din lume. Insa a creat o problema facand acest lucru.
Constructorul auto a aflat acum ca oamenii cu venituri mici nu doresc sa cumpere masina, deoarece nimanui nu-i place sa fie stigmatizat cu semnul saraciei, potrivit unei analize publicate in technologyreview.com. Multi indieni prefera sa cumpere masini vechi second hand cu aceiasi bani pe care i-ar da pe Nano, tocmai pentru a nu fi nevoiti sa spuna ca detin cea mai ieftina masina din lume.
In 2008, la lansarea Nano, Ratan Tata (foto), liderul companiei auto, a anuntat o tinta ambitioasa de vanzari, de 20.000 de unitati pe luna si de 240.000 de vehicule pe an. Pana acum, compania a reusit sa vanda doar 70.000 de unitati.
Grupul francez Renault se pare ca nu tine cont de pilda Tata Motors. Francezii intentioneaza sa construiasca un vehicul care sa coste in jur de 2.500 de euro.
Masina va fi destinata statelor sarace, potrivit publicatiei La Tribune. Alianta Renault-Nissan va forma, incepand cu 1 ianuarie 2012, o echipa care sa dezvolte mai multe modele de masini low-cost.
Ramane de vazut daca Renault va reusi acolo unde Tata Motors a esuat.