Lipsa rasinii scade productia auto
rasiniautovolkswagenfordhonda
Economia de scara larga, globalizarea si productia eficienta continua sa accentueze orice factor pertubator in cumpararea autoturismelor.
Explozia din Germania, de la Evonik Industries, care a ucis doi oameni, a redus capacitatea companiei de a produce cyclodecatriene (CDT). De aici rezulta ca productia de rasina PA-12, folosita la lipirea diverselor componente, este compromisa din cauza pierderii CDT, una din componentele cheie.
Mai marii industriei recunosc ca este o problema serioasa, dar nu stiu cat de mare este gravitatea. Producatorii nu si-au intrerupt activitatea, insa cauta substituenti.
Solutia de rezerva este rasina PA-10, care ar putea inlocui PA-12. Printre companiile afectate se numara TI Automotive, care produce sisteme de frana, rezervoare de combustibil si pompe pentru toate companiile importante ca General Motors, Ford Motor, Toyota Motor sau Volkswagen AG.
Panica a acaparat toti producatorii. De exemplu, purtatorul de cuvant al Toyota a declarat ca inca nu se cunosc efectele asupra companiei. Chrysler Group sustine ca "acum nu se poate anticipa impactul (crizei de rasini - n.r.) asupra productiei."
Pe de alta parte, reprezentantii Ford spun ca sunt constienti de situatie si o monitorizeaza, insa nu au intrerupt productia, iar Honda cauta masuri de prevenire a crizei.
O reuniune, care va cauta solutii, a producatorilor auto si furnizorilor are loc pe 17 aprilie.