Masinile noi nu mai sunt profitabile
masininoisecond-handprofitabilrabla
Vanzarile de masini noi continua sa scada, profitul retelelor de distributie pentru autovehicule noi ramanand in jur de zero, potrivit vicepresedintelui Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Auitomobile (APIA), Brent Valmar.
"Nu mai putem vorbi de profitabilitate in zona vanzarilor de autovehicule noi. Majoritatea clientilor cumpara masini second-hand, ceea ce face ca din parcul auto national existent, de circa 4.322.000 masini, majoritatea sa aiba o vechime de 10 ani, iar varsta medie este de 11,5 ani", explica acesta.
Masinile folosite se vand bine, astfel ca in primele cinci luni ale anului curent s-au vandut doar 26.000 masini noi, fata de 60.500 second-hand, potrivit datelor APIA. Fata de perioada similara a anului trecut, vanzarile au scazut cu 12%, iar livrarile cu 11,9%. Statistica este una echilibrata pentru anul trecut, cand s-au comercializat circa 94.500 de autovehicule noi, fata de 93.300 folosite.
"Numarul persoanelor fizice care au cumparat masini noi a fost de 31% din totalul vanzarilor; in prezent, companiile mari, multinationalele, fiind singurele care isi permit sa mai cumpere masini noi", a explicat Valmar.
Despre programele de tipul "Rabla", presedintele APIA spune ca lansarea tarzie a acestora contribuie la scaderea pietei auto, pe langa puterea de cumparare redusa si importul de masini folosite.
In plus, acesta o precizat necesitatea modificarii cadrului legislativ, in sprijinul innoirii parcului auto. "In ceea ce priveste programul de innoire a parcului auto, cred ca o valoare rezonabila la care ne gandim si in contextul economic actual ar fi de 100.000 de masini casate pe an, pentru a creste gradul de intinerire a parcului auto. De asemenea, sunt necesare masuri fiscale care sa promoveze detinerea de masini mai putin poluante si corectarea si corelarea cadrului legal de autorizari de ateliere de reparatii", a punctat Valmar.
Sursa foto:
flickr.com/photos/houstonstreets