Profitul net al BMW a crescut la 1,39 miliarde euro
bmwprofitactiunibursamasinisucces
Producatorul german auto de lux BMW AG a declarat joi ca a depasit conditiile dificile de pe piata europeana si a inregistrat un profit net in crestere cu 9%, in al doilea trimestru financiar al acestui an.
Profitul BWM a crescut la 1,39 miliarde euro (1,85 miliarde dolari), de la 1,28 miliarde dolari, valoare obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut, iar veniturile au crescut cu 1,8%, la 19,5 miliarde euro. Profitul companiei s-a situat peste estimarile analistilor de 1,29 miliarde euro.
"In ciuda dificultatilor de pe piata auto din Europa, Grupul BMW a inregistrat un trimestru profitabil", a declarat CEO-ul BMW, Norbert Reithofer.
BMW a inregistrat vanzari excelente in prima jumatate a anului, pe fondul succesului Seriei 3 si a SUV-ului compact X1.
Vanzarile echilibrate din SUA si China au compensat pierderile financiare inregistrate de BMW in Europa.
Vanzarile semestriale, in privinta numarului de masini, s-au situat la acelasi nivel pe "batranul continent", dar au crescut cu 15% in China si 9% in Statele Unite ale Americii.
Vanzarile auto in Europa au fost compromise de criza financiara din ultimii patru ani; guvernele au redus cheltuielile si au majorat taxele, determinand, practic, accentuarea crizei si a ratei somajului. Vanzarile auto in Europa, potrivit ACEA, au scazut cu 6,6%, in primele sase luni ale acestui an.
Actiunile BMW au scazut cu 0,33%, la 73,01 euro, dupa deschiderea pietei bursiere germane.