Profitul Nissan, in crestere
nissanhondatoyotashinzo abejaponiacarlos ghosn
Nissan a inregistrat profituri peste asteptari in ultima parte a anului trecut, datorita deprecierii yenului si a revenirii vanzarilor companiei in China.
Al doilea cel mai mare producator auto japonez a anuntat ca profitul sau a crescut cu 57%, la 84,3 miliarde yeni (825 milioane dolari), in ultimele luni ale lui 2013, peste estimarile analistilor.
Totodata, Nissan a vandut un numar-record de 5,1 milioane unitati la nivelul anului care s-a incheiat.
Rezultatele pozitive survin la trei luni dupa ce Nissan si-a redus cu 20% estimarile privind profiturile anuale.
Presedintele si CEO-ul Nissan, Carlos Ghosn, a spus ca profiturile au fost incurajate de cererea mai mare pentru modelele noi in cateva tari-cheie.
"Vanzarile in Japonia si America de Nord au contribuit la depasirea volatilitatii de pe pietele emergente si au compensat conditiile neprielnice din Europa", a spus Ghosn.
Printre modelele lansate de Nissan, se numara noul SUV Rogue si pickup-ul Frontier.
Ghosn si-a concentrat atentia asupra majorarii vanzarilor in China, a doua cea mai mare piata auto din lume.
Nissan a inregistrat o scadere a veniturilor in China la nivelul lui 2012, dupa o disputa teritoriala intre China si Japonia, care a determinat o "rascoala" in randul consumatorilor si un boicot asupra produselor japoneze.
Totusi, livrarile de automobile catre China si-au revenit si au crescut la 1,27 milioane unitati, in 2013, transformand Nissan-ul in cel mai mare producator auto din Japonia, in privinta volumului.
Producatorii japonezi precum Nissan, Toyota si Honda au beneficiat de pe urma reformelor economice agresive implementate de premierul Shinzo Abe.
Combinatia intre accelerarea cheltuielilor si dobanzile reduse a dus la deprecierea yenului, conditii in care Japonia a devenit mai atractiva la export.