Diferentele dintre barbati si femei sunt si ele semnificative. Daca femeile prefera automobilele de 1,6 litri, barbatii folosesc un litraj de 1,7. Stereotipul capului de familie, in general barbatul, care trebuie sa conduca un automobil mai mare, mai puternic si mai aratos, iar femeia unul mai mic si mai economic se pastreaza. Doar 16% dintre femei conduc un automobil de peste 2 litri si numai 10% se aseaza la volanul unui 4x4.
Aceasta crestere a numarului de automobile pentru fiecare familie are mai multe explicatii. In primul rand, in ultimele decenii, femeile au inceput sa lucreze intr-o proportie tot mai mare. A aparut necesitatea sa se deplaseze spre servicu cu un automobil. In plus, tot mai multi tineri prefera sa locuiasca alaturi de familie pana cand se casatoresc. Astfel apare si al treilea automobil intr-o familie. Dupa casatorie, daca vor locui in continuare cu parintii, sotul sau sotia vin cu un al patrulea automobil si astfel in fata caselor din Europa gasim uneori, adevarate parcuri auto.
In Marea Britanie, daca pana in 1995-1997, 30% din populatie nu detinea un automobil proprietate personala, in 2012 procentajul a scazut la 25%, in timp ce 31% dintre familii detin mai mult de doua automobile.
Potrivit unei statistici intocmite de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in 2010, in Romania erau inregistrate 5,21 de milioane de vehicule, dintre care autoturisme aproximativ 4 milioane. Anul trecut numarul autovehiculelor a depasit 4,5 milioane. In ciuda crizei economice, parcul auto al romanilor creste, in medie cu aproximativ 4,5 % pe an. Desi sunt mai bine de 5 milioane de vehicule, numarul permiselor de conducere depaseste 6 milioane, ceea ce inseamna ca 1 milion de romani nu conduc niciun vehicul. Impartite pe sexe, permisele de conducere sunt detinute de 1.801.617 femei si 4.261.469 barbati.
Daca ar fi sa facem o comparatie cu celelalte tari europene, in functie de ponderea automobilelor detinute de romani, tara noastra s-ar plasa pe ultimul loc. Spre exemplu, daca in Luxemburg exista 678 de masini la mia de locuitori, iar in Italia 6 din 10 cetateni au un autovehicul personal, in Romania doar 1 din 5 cetateni se pot mandri ca au in garaj sau in fata casei un autovehicul proprietate personala.
La nivelul orasului Bucuresti s-a constatat ca de la inceputul crizei, mai mult de 95.000 de locuitori si-au vandut autovehiculele proprietate personala. In acest moment in Bucuresti sunt inregistrate aproximativ 1,170 de milioane de autovehicule.