Sistemul de control electronic al stabilitatii devine obligatoriu pentru toate masinile noi vandute in UE, incepand cu 31 octombrie 2013
sistemcontrolstabilitatemasiniaccidente rutiereuniunea europeana
Accidentele rutiere nu pot fi prevenite in totalitate, dar asta nu inseamna ca posibilitatile tehnice actuale nu trebuie utilizate, considera Uniunea Europeana. Potrivit unei rezolutii recente, ESP-ul (Electronic Stability Program sau Sistemul de control electronic al stabilitatii) ca veni ca dotare standard pe toate masinile vandute in UE. Autoritatile incearca sa reduca numarul de accidente cu ajutorul tehnologiei avansate.
Incepand cu 1 noiembrie 2011, toate masinile noi din Uniunea Europeana (automobile de pasageri si vehicule comerciale usoare), trebuie sa fie echipate cu Electronic Stability Program (ESP). Mai mult, de la 31 octombrie 2013, toate masinile vandute in interiorul UE vor dispune de ESP ca dotare standard. UE analizeaza o lista de sisteme electronice de siguranta, cum ar fi camerele video si radarele, care ar putea contribui la reducerea numarului de accidente rutiere.
Strategia Comisiei Europene vizeaza sporirea sigurantei rutiere si a stabileste ca ESP va deveni un standard, in cazul masinilor, camioanelor si autobuzelor. Oficialii europeni incearca sa reduca numarul de victime rezultate din accidente rutiere - ajuns, in prezent, la 1,3 milioane de oameni. "ESP poate preveni pana la 80% din accidentele cauzate de derapare. Este cel mai important element, dupa centura de siguranta", a declarat dr. Werner Smith, presedintele diviziei Bosch CSC (Chassis Systems Control).
ESP a fost inventat de compania Bosch in anul 1995. Bosch a furnizat pana in prezent 50 milioane de sisteme in lumea intreaga. In 2010, circa 63% din toate masinile, camioanele si autobuzele vandute in UE erau echipate cu ESP. Pana in 2013, Bosch estimeaza ca 1 din 2 masini vandute in lume va fi echipata cu sistem ESP.
Succesul ESP sustine demersurile initiativei ONU "Un deceniu de masuri pentru siguranta rutiera 2011 - 2020", prin care se incearca reducerea numarului de accidente rutiere, pana in 2020.