Studiu: Una din trei masini din Romania are probleme cu franele

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu: Una din trei masini din Romania are probleme cu franele Studiu: Una din trei masini din Romania are probleme cu franele
de Manager.ro la 19 Aug. 2014
Urmareste-ne pe Google News
sisteme de franaremasiniconditiisoferilichid de franaitprezultate

O treime din autovehiculele din Romania au probleme cu sistemul de franare, fara ca aceste deficiente sa fie evidente. Studiul condus de Mobil Car Care in randul service-urilor auto independente din Europa releva faptul ca 34% din conducatorii auto din Romania nu acorda atentie lichidului de frana , ceea ce ii duce la o rata de 17% a expunerii neintentionate la accidente, de fiecare data cand se urca la volan.

Cu ocazia acestui studio, s-a testat calitatea lichidului de frana, care permite sistemului modern de franare sa functioneze corespunzator. In Europa, 41% dintre autovehicule opereaza cu lichid de frana sub standardele recomandate. 

Lichidul de frana absoarbe umezeala din atmosfera, ceea ce ii reduce eficienta prin scaderea punctului de fierbere. Odata ce punctul de fierbere ajunge sub 180°C, lichidul de frana devine inutil, cauzand erori fatale in functionarea sistemului de franare.  


Alba Diagnostics, expertul in testarea lichidului de frana, recomanda inlocuirea acestuia atunci cand punctul de fierbere atinge 200°C. Cu toate acestea, in mod neasteptat pe durata studiului, au fost gasite autovehicule care functionau cu lichidul de frana avand punctul de fierbere la 150°C.

Conform studiului, calitatea lichidului de frana nu depinde de varsta si de kilometrajul unui autovehicul. Pe durata cercetarii, a fost inspectat un vehicul cu 50.000 km la bord al carui lichid de frana avea punctul de fierbere sub 150 °C.

Totodata este ingrijorator procentul de soferi care nu inteleg modul in care functioneaza lichidul de frana. Mai mult de jumatate dintre clientii service-urilor auto, fie au recunoscut ca nu stiu fie au oferit raspunsuri eronate intrebarilor legate de lichidul de frana, iar 40% dintre respondenti au recunoscut ca nu si-au schimbat lichidul de frana in ultimii 2 ani.   

In restul Europei, situatia este de asemenea ingrijoratoare, 71% dintre soferii intervievati, nu stiau cum functioneaza lichidul de frana. Mike Bewsey, de la Cosan Lubricants, distribuitor Mobil Car Care in Europa, declara: “Calitatea slaba al fluidului care controleaza o componenta esentiala de siguranta a masinii este alarmanta, la fel cum este si lipsa de intelegere a modului in care acesta functioneaza. Din nefericire, odata ce lichidul de frana este contaminat, exista un risc foarte mare ca lichidul sa clocoteasca. Acest lucru se poate intampla in conditii de oprire sau de pornire sau daca se remorcheaza ceva. Totodata, aceasta problema este dificil de diagnosticat, in conditiile in care dupa accident, lichidul se raceste din nou si pare a fi normal”.

Lichidul de frana este cauza a nenumarate accidente de masina care au loc in fiecare an.  Insa, in timp ce o cercetare vizuala a nivelului lichidului de frana este parte din Inspectia Technica Periodica (ITP), cercetarea calitatii lichidului nu este parte din inspectia obligatorie. 

Bewsey a mai adaugat: “Multi soferi considera in mod eronat ca daca au trecut cu bine testul ITP,  starea lubricantilor si a altor chimicale este foarte buna.  Insa doar testarea temperaturii punctului de fierbere arata calitatea lichidului de frana. Deoarece acest aspect nu este parte din testarea standard, obligatia de a se asigura ca masina este in siguranta, ii revine soferului.” 

Mobil Car Care a adaugat doua produse premium la gama de lichide de frana, Mobil Brake Fluid DOT 4 ESP si Mobil Brake Fluid DOT 5.1 sunt acum disponibile pe piata.

Soferii pot evita impactul cauzat de deficientele lichidului de frana daca solicita tehnicienilor de la service-ul auto sa verifice punctul de fierbere al al lichidului de frana. 

Sistemele de franare ale vehiculelor moderne – masini, camioane & motociclete etc. – sunt actionate de lichidul de frana sub presiunea hidraulica creata de apasarea pedalei de franare. Chiar si in conditii normale, toate sistemele de franare genereaza o caldura substantiala, astfel ca lichidul de frana trebuie sa aiba un punct de fierbere cat mai inalt, pentru a fi eficient. Cu toate acestea, lichidele de frana sunt higroscopice, adica absorb umezeala din atmosfera, ceea ce face ca in timp, apa sa contamineze lichidul de frana si sa ii scada punctul de fierbere. Apa fierbe la 100°C, se transforma in abur care, spre deosebire de fluid, se comprima. Rezultatul este efectul de “pedala moale”, un simptom care apare din cauza unei presiuni hidraulice reduse, ceea ce face ca efectul de franare sa fie diminuat sau anulat atunci cand este apasata pedala de franare. Insa, cand lichidul se raceste, se condenseaza inapoi in stare lichida si pare ca restabileste functia de franare normala, pana cand procesul de incalzire se repeta. Datorita caracteristicilor sale de eroare neasteptata de franare, aceasta conditie a fost numita ’’criminalul silentios’’.  

sursa foto: manager.ro 

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x