Tariceanu: Ramane sau nu Ford in Romania?
calin popescu tariceanufordcraiovainvestitiiautomobilecontract
Ford ar putea "ramane o amintire" daca autoritatile vor penaliza compania fara sa indeplineasca si obligatiile, respectiv realizarea infrastructurii necesare exportului, a declarat fostul premier Calin Popescu Tariceanu.
"Ford a venit in Romania considerand ca sunt niste conditii favorabile. Potrivit planurilor Ford, 93 - 94% din productie urmeaza sa fie exportata catre Europa Centrala si de Vest. Acest lucru presupune un flux enorm de aprovizionare cu piese si componente si un alt flux enorm de produse finite, de masini care trebuie expediate. Pentru aceasta, autoritatile locale ar fi trebuit sa aibe grija sa isi respecte angajamentele pe care ni le-am luat cu totii in momentul semnarii contractului de privatizare. Daca Guvernul care a urmat dupa cel pe care l-am condus a fost foarte atent in a urmari obligatiile pe care Ford si le-a luat si eventual a sactiona sau penaliza Ford, nu acelasi lucru a facut cu obligatiile pe care le aveau Guvernul si autoritatile locale, obligatiile pe care ni le-am luat in asa fel incat activitatea sa se poata desfasura in bune conditii", a declarat Tariceanu.
Potrivit acestuia, angajamentele luate de catre Primaria Craiova nu au fost indeplinite. Trebuia sa existe un drum expres care sa lege Craiova de sistemul de autostrazi al Coridorului 4 paneuropean si un altul intre porturile dunarene.
Ford si AVAS au incheiat in luna martie un act aditional la contractul de privatizare a Automobilelor Craiova, in care constructorul se angaja sa produca mai putine masini.
Pe de alta parte, ajutorul de stat sa fie plafonat la 75 milioane de euro impartit astfel: 38 milioane de euro pentru producerea de automobile si 37 milioane de euro pentru producerea de motoare. Proiectul de investitii destinat automobilelor este de 618,14 milioane euro, iar pentru motoare, 250,9 milioane de euro.