GM a fost timp de 70 de ani cel mai mare producator de masini din lume, pana in 2008, cand Toyota a preluat locul I in clasament. GM a revenit pe prima pozitie in 2011, cand fabricile Toyota au fost afectate de cutremurul si tsunami-ul care au devastat o parte din Japonia. Dezastrul i-a lasat pe dealerii Toyota cu reprezentantele aproape goale. Compania si-a revenit insa puternic.
Revenirea Toyota reprezinta doar o parte a povestii de succes, a declarat Jeff Schuster, vicepresedintele LMC Automotive. Compania a lansat noi modele, precum varianta recosmetizata a Camry-ului, cel mai popular vehicul din SUA.
Vanzarile globale ale GM au crescut cu 2,9% in 2012, in timp ce vanzarile Toyota s-au majorat cu 22%. Schuster estimeaza ca Toyota isi va mentine suprematia in fata GM-ului, l a nivelul lui 2013, deoarece va lansa un nou model Corolla. "Cred ca va fi suficient, cat sa-si mentina pozitia", a spus Schuster.
La randul sau, General Motors rivalizeaza si cu Volkswagen. In 2012, VW a vandut 9,1 milioane vehicule.
Volkswagen, care vinde "pe banda rulanta" modelele Passat si Jetta, a inregistrat insa o crestere de 11% a vanzarilor globale. SUA a reprezentat principala piata auto "de desfacere" pentru VW Group, cu o crestere de 34% a vanzarilor.
Schuster estimeaza ca GM va reusi sa se claseze in fata Volkswagen-ului, la nivelul lui 2013, deoarece VW are o prezenta mai puternica in Europa, unde vanzarile sale sunt in scadere, pe masura ce batranul continent se straduieste sa faca fata somajului in crestere si economiei modeste.
Oficialii GM au precizat in trecut ca sunt mai preocupati de gradul de profitabilitate, decat de "razboiul" in privinta vanzarilor globale.